• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Också sneglat lite på Divers Sixty-Five i 36mm. Någon som äger eller provat och kan bjuda på några ws?
23488_0173377474354-0781718_verticale.png
 

Puryeah

Panerai
Provade den här förut, trevlig! Frågan är om det ser konstigt ut när länken har fått mycket patina, känns som att det antingen ser ballt ut eller att den bara ser smutsig ut :D

upload_2019-10-26_12-23-2.jpeg
 

SvenD

Cartier
2-Faktor
Någon som har ett bra tips på AM-länk till oris diver 65 i 20mm?
Enligt uppgift ska nedan kombination fungera på 40 mm diver 65 och 20 mm luggar:
https://www.watchgecko.com/classic-berwick-stainless-steel-watch-strap
https://www.watchgecko.com/wrap-curved-end-piece-for-geckota-solid-3-link-oval-profile-brushed-20mm
Har inte provat själv så kan inte gå i god för uppgiften. Jag återkommer när mitt band från ebay kommit fram (om det nånsin gör det...)
 

Fredriks89

Cartier
2-Faktor

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Någon som har koll på vilken grad Oris justerar sina urverk till?

Tänker specifikt på Oris aquis date i 39,5mm. Den har ett selitta sw200-1 men jag kan inte luska fram vilken "grade" och således inte inom vilken tidsavvikelse den ska ligga.
 

Puryeah

Panerai
Någon som har koll på vilken grad Oris justerar sina urverk till?

Tänker specifikt på Oris aquis date i 39,5mm. Den har ett selitta sw200-1 men jag kan inte luska fram vilken "grade" och således inte inom vilken tidsavvikelse den ska ligga.

Såvitt jag vet har inte Oris någon specad tidsavvikelse. Så det kan nog variera lite grann. Går ju dock alltid att rucka om den skulle forta sig 10 sekunder eller så.


(Killgissning) men det är vad jag har för mig iaf
 
Enligt uppgift ska nedan kombination fungera på 40 mm diver 65 och 20 mm luggar:
https://www.watchgecko.com/classic-berwick-stainless-steel-watch-strap
https://www.watchgecko.com/wrap-curved-end-piece-for-geckota-solid-3-link-oval-profile-brushed-20mm
Har inte provat själv så kan inte gå i god för uppgiften. Jag återkommer när mitt band från ebay kommit fram (om det nånsin gör det...)
Jag har haft fler Oris med samma urverk. Alltid varit +-2 sekunder per dag. Oris går att lita på. Lycka till med köpet.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Någon som har koll på vilken grad Oris justerar sina urverk till?

Tänker specifikt på Oris aquis date i 39,5mm. Den har ett selitta sw200-1 men jag kan inte luska fram vilken "grade" och således inte inom vilken tidsavvikelse den ska ligga.

Såvitt jag vet har inte Oris någon specad tidsavvikelse. Så det kan nog variera lite grann. Går ju dock alltid att rucka om den skulle forta sig 10 sekunder eller så.


(Killgissning) men det är vad jag har för mig iaf

Jag har haft fler Oris med samma urverk. Alltid varit +-2 sekunder per dag. Oris går att lita på. Lycka till med köpet.
Er vel -10 til +15 om jeg kommer ihåg rett. Står i boken som følger med klokken.
Har hatt 5+ oris siste 2-3 årene og de fleste har legat på rundt +7 til +10 sek, men har også hatt en som gikk -8 og en som gikk +15 så varierer veldig.
 

sjdswe

Breitling
Äntligen anlände den! Har varit på jakt efter en klocka som är diskret och passar till både kostym och bad på stranden. Varit sugen på Rolex Explorer eller Omega aqua Terra men inte deras priser Använt Oris sedan 2005 så det blev Oris även denna gång.
älskar verkligen denna modell! Så snygg med blå tavla.

( Detta hamnade fel men kan inte ändra)
 

Bilagor

  • 3966B821-B0BD-47CA-923C-1723CA8A826D.png
    3966B821-B0BD-47CA-923C-1723CA8A826D.png
    251.2 KB · Visningar: 8
Senast ändrad:

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Äntligen anlände den! Har varit på jakt efter en klocka som är diskret och passar till både kostym och bad på stranden. Varit sugen på Rolex Explorer eller Omega aqua Terra men inte deras priser Använt Oris sedan 2005 så det blev Oris även denna gång.
älskar verkligen denna modell! Så snygg med blå tavla.

( Detta hamnade fel men kan inte ändra)
Trevlig klocka, stort grattis! :)
 

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Där har vi den, riktigt lyckad modell. Hur ser blåa tavlan ut IRL? Tänker om den alltid ser mörk ut eller om den kanske blir ljusare i solljus?
Den är mörk helt klart men upplevs mer klarblå eller hur man ska säga. Nu har jag inte haft den så länge och bara haft den på jobbet inomhus så ber om att få återkomma men solljusfrågan :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Den är mörk helt klart men upplevs mer klarblå eller hur man ska säga. Nu har jag inte haft den så länge och bara haft den på jobbet inomhus så ber om att få återkomma men solljusfrågan :)
Fint, ja den ser kul ut. Tänkte mer på om den känns dynamisk och ändrar sig eller om den är mer statisk så att säga.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ändrar sig lite men inte riktigt lika mycket som en sunbursttavla vilket jag iofs tycker är positivt. Riktigt trevlig blå färg på denna!
Ja precis, om det är någonstans emellan sunburst och en ren matt tavla är det perfekt enligt mig! :)
Måste kika på den i verkligheten någon gång. Kul med two-tone brons, aldrig sett det innan. Är Oris först med det måntro?
 
  • Like
Reactions: Npd

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ja precis, om det är någonstans emellan sunburst och en ren matt tavla är det perfekt enligt mig! :)
Måste kika på den i verkligheten någon gång. Kul med two-tone brons, aldrig sett det innan. Är Oris först med det måntro?
Håller med! Ska ta lite bilder i solen när den nu tittar fram :) Ja det är udda men det gör sig bra, blir intressant att se hur den ser om ett halvår eller så. Har inte koll på om Oris är först men har inte sett någon annan iaf :)
 
Topp