Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket fin den!Fredag och Bigcrown Propilot date!
Ja, gillar den verkligen. Funderar ibland på om jag tycker den är värd att sälja. Men ångrar mig alltid när jag inte haft den på ett tag och tar på mig den igen.Mycket fin den!![]()
Saknar Toppern ...Riktigt härliga!
Det hade inte gjort nått om den var 2-3mm mindre. Samma med min aquis relief hade inte gjort nått där heller. Men samtidigt så är det en flygare du har och historiskt ska de väl ändå va lite större, får väl rättfärdiga det såJa, gillar den verkligen. Funderar ibland på om jag tycker den är värd att sälja. Men ångrar mig alltid när jag inte haft den på ett tag och tar på mig den igen.
Blir aningen stor på mig...
Ja typ 40-39 hade vart riktigt bra tror jag.Det hade inte gjort nått om den var 2-3mm mindre. Samma med min aquis relief hade inte gjort nått där heller. Men samtidigt så är det en flygare du har och historiskt ska de väl ändå va lite större, får väl rättfärdiga det så![]()
Hur stor är den?Nya Movember. Vad tycker vi?
![]()
Riktigt skön retrofeeling med den sekundvisaren.Ser bra ut. Gillar Chronoris modellen!
![]()
Ja absolut. Bra size oxå!Riktigt skön retrofeeling med den sekundvisaren.![]()
Japp, kul att de inte gjorde den större.Ja absolut. Bra size oxå!
Absolut. 39mm är ju perfekt!Japp, kul att de inte gjorde den större.![]()
Vad ska dom ha för den?Absolut. 39mm är ju perfekt!
![]()
![]()
![]()
Listar 1900 CHF på hemsidan... ~18 800 SEK.Vad ska dom ha för den?
Egentligen är svaret nära. 36mm passar ”alltid”!Hej! Ny här. Jag undrar om någon har någon har någon erfarenhet av Oris aquis mindre storlekar - alltså 36mm eller 39,5. Har en mindre handled (dryga 16 cm), skulle det kunna passa?
MVH Douglas
Tack så mycket!Egentligen är svaret nära. 36mm passar ”alltid”!
Är du osäker testa en 36:a och jämför med en klocka på 40mm.
Sedan beror det på hur din handled ser ut.
Jag har platt ovansida, då funkar större ur (behöver inte betyda att jag gillar det). Har du en väldigt rund profil på armen blir det svårare med större ur, ser heller inte bra ut!
Hej! Ny här. Jag undrar om någon har någon har någon erfarenhet av Oris aquis mindre storlekar - alltså 36mm eller 39,5. Har en mindre handled (dryga 16 cm), skulle det kunna passa?
MVH Douglas
Kolla min post en bit upp, nya Aquis på 43,5 mm och min handled mäter ca 18 cm.Hej! Ny här. Jag undrar om någon har någon har någon erfarenhet av Oris aquis mindre storlekar - alltså 36mm eller 39,5. Har en mindre handled (dryga 16 cm), skulle det kunna passa?
MVH Douglas
Tror jag måste prova innan jag köper, men nu har jag iallafall något att gå efter. Tack för hjälpen!Jag har nu 39,5-versionen, tidigare hade jag 43-versionen (den äldre alltså med tjock länk) och jag har nog ungefär samma storlek på handled som dig. Jag skulle nog vilja påstå att du inte ska gå under 39,5-versionen. Dessa Orisar bärs ganska smått med deras nedåtvinklade bandhorn. Går du tillbaka en bra bit i tråden kan du hitta en del inlägg om större o mindre Aquis. Om jag skulle köpa en DJ skulle jag absolut titta på 36mm, men när det gäller dykare och Aquis skulle jag inte vilja ha en mindre (än den 39,5mm jag har). Någon längre upp i tråden skrev att han trodde han hade fått på sig 36an när han provade 39,5an. Det kan ju ge en hint. Tror förresten det finns klipp på youtube om dessa Aquis. Har du möjlighet att prova på armen är det förstås bäst.
Någon som vet hur länge detta erbjudande är giltigt?Klockia kör 20% rabatt på Oris just nu
Koden är: oris