• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Äntligen! De verkar ha lyssnat! :) Provade en 39.5 mm i helgen som var och blev väldigt besviken. I teorin en perfekt storlek men den kändes för liten, sen att länken var klen och smalnade av nått väldigt gjorde ju inte saken bättre! Det kändes som en damlänk, hade den varit grövre så kanske det hade funkat ändå.
För min egen del så funkar det med en 43.5mm men den är åt det stora hållet samt lite för tung för sitt eget bästa. Den nya kan bli perfekt! :)
Helt enig med dig. Upplever precis samma sak. Ny storleken kan bli suverän.

(Och en bild såklart)
16CAE657-9E22-4D13-B26A-7A5B5C08A94D.jpeg

Yes då kan man få vara med här. Sökte ett komplement till samlingen...gärna 40mm o mångsidig samt fungera till det mesta.
Det blev en Sixty-Five med grön tavla. Även gummit beställdes till. Bärs o sitter fantastikt bekvämt.
1AF43663-B909-47BA-AA9E-B2E36583A314.jpeg
211E9923-047D-4BC7-AE61-3405F936D126.jpeg
548CC14D-DE23-413C-B91E-7DAD936CF82D.jpeg
67824EFF-FF10-438A-A0C5-0DB9BFDF3F35.jpeg
E65F131A-B5CD-4C2D-B79A-A956AFC43DF8.jpeg

Riktigt fräck den där gröna, undrar hur den skulle se ut i bico (brons/stål) länken?

Orelaterat till ovan. Jag har länge stört mig på alla dessa sk "Mumbai Oris" så till slut mailade jag Oris och frågade vad de ansåg. Svaret var att de inte såg det som ett problem då de uren så uppenbart var fejk. De var tvärt om glada att de är så förskonade från välgjorda Oris kopior. Hepp.

Orelaterat till ovan. Jag har länge stört mig på alla dessa sk "Mumbai Oris" så till slut mailade jag Oris och frågade vad de ansåg. Svaret var att de inte såg det som ett problem då de uren så uppenbart var fejk. De var tvärt om glada att de är så förskonade från välgjorda Oris kopior. Hepp.
Det här är något jag helt missat, vad är det för klockor?

Nu på senare tid så verkar fejkade Aquis kommit, lite värre kanske då det inte längre är så uppenbart.

1,5 år? Hur gick det till? :)
Jag lämnade in till fel urmakare. Han blåste mig fullständigt. Fick lämna in till (före detta) AD för ny service. Vid provtryck small glaset, så de fick plocka ner och serva den på nytt. Nya visare, ny tavla, ny indexring......
Oris är inte de snabbaste med reservdelar om man säger som så.
Nu är några andra klockor inköpta, så det lutar pt att denna flippas.
Suck.

Tillbaka
Topp