• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Beckman

Breitling
65 Divers på Oris textil strap
2AA8E480-C25F-4A59-90B8-B0294366B638.jpeg
Riktigt snygg!
 

AlexLindh

Cartier
Nu börjar avsaknaden av min gamla oris bli påtaglig.. så om någon här har en Aquis 43,5 med gröna tavlan på länk som du vill sälja får du gärna höra av dig!
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Mycket trevlig! :)
Provade du även den mindre 39.5? Och isåfall vad tyckte du om den? Har inte kommit iväg och fått testa den än.
Yes, jag provade båda.

För mig var 43mm bättre. Men det där är såklart en smaksak också.
Skillnaden var dock väldigt stor och förstår att många kanske hamnar mitt emellan storlekarna.
Jag tycker klockan bärs mindre än 43mm då luggarna är så följsamma. Ganska lika som min 41 mm Tudor Black Bay.
Att den är relativt tunn var också bra för mig. Dock provade jag klockan av en slump då jag trodde denna modell skulle vara för stor.
Tur att man provar ! :)
 

jimmyhoffa24

Cartier
2-Faktor
Strax före jul slog jag till på en Oris 65 med bronze bezel. Såg den för iallafall 2 år sedan i Malmö första gångenoch blev helt besatt av den. Då hade den läderband.
nu när jag köpte den så köpte jag som jag brukar med länk och tittade på alla läderversioner de hade men ingen såg riktigt rätt ut som jag mindes det.
I helgen va jag och min son i London och tittade på fotboll och passade då på att besöka orisbutiken på bondstreet och kolla hos dem. Då pratade ägaren om att de första som kom till Europa hade ett helt annat läderband som såg använt ut och kallades ”distressed” och att det sannolikt var ett sådant jag sett..

är detta något som gänget här känner till? och har någon av er ett sådant band? Så jag kan få se och kanske om jag inte lyckas hitta ett sådant , iallafall hitta ett AM som är så likt det går?
 

Watchby10

Omega
2-Faktor
Hej, jag har en Oris Aquis Date Relief 43,5 mm och är sugen på det röda gummiarmbandet som komplement. Någon som har tips på var man kan hitta det begagnat?
 

CVesper

Cartier
2-Faktor
Tjena kamrater, har börjat kolla in aquisen gmt på senare tid, är det någon här som äger en och vill dela med sig av sina tankar kring den? Jag har tänkt att avyttra min squale gmt i framtiden och vill då ha en annan gmt klocka.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Yes då kan man få vara med här. Sökte ett komplement till samlingen...gärna 40mm o mångsidig samt fungera till det mesta.
Det blev en Sixty-Five med grön tavla. Även gummit beställdes till. Bärs o sitter fantastikt bekvämt.
1AF43663-B909-47BA-AA9E-B2E36583A314.jpeg
211E9923-047D-4BC7-AE61-3405F936D126.jpeg
548CC14D-DE23-413C-B91E-7DAD936CF82D.jpeg
67824EFF-FF10-438A-A0C5-0DB9BFDF3F35.jpeg
E65F131A-B5CD-4C2D-B79A-A956AFC43DF8.jpeg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
E1C7FCC0-55DE-4356-9F82-631480FF0CDE.png

Spännande och prova den nya storleken på Aquisen, alltid velat mellan 39,5 och 43,5 och känt att den föregående varit något liten och den andra något för stor.
Äntligen! De verkar ha lyssnat! :) Provade en 39.5 mm i helgen som var och blev väldigt besviken. I teorin en perfekt storlek men den kändes för liten, sen att länken var klen och smalnade av nått väldigt gjorde ju inte saken bättre! Det kändes som en damlänk, hade den varit grövre så kanske det hade funkat ändå.
För min egen del så funkar det med en 43.5mm men den är åt det stora hållet samt lite för tung för sitt eget bästa. Den nya kan bli perfekt! :)
 

Pave

Cartier
2-Faktor
Äntligen! De verkar ha lyssnat! :) Provade en 39.5 mm i helgen som var och blev väldigt besviken. I teorin en perfekt storlek men den kändes för liten, sen att länken var klen och smalnade av nått väldigt gjorde ju inte saken bättre! Det kändes som en damlänk, hade den varit grövre så kanske det hade funkat ändå.
För min egen del så funkar det med en 43.5mm men den är åt det stora hållet samt lite för tung för sitt eget bästa. Den nya kan bli perfekt! :)

Håller tummarna att så blir fallet. Frun har tyckt att jag ska skaffa en Aquis sedan tokeriet med klockor startade, blir intressant att se hur de nya dimensionerna ter sig i verkligheten.
 
Topp