• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Beckman

Breitling
BFE2651D-625C-495C-A873-2B0AD7C40B17.jpeg

Själv har jag en Oris Divers 65 på gummi. Mycket klocka för liten peng
Otroligt snygg! :)
 
Hej hej.

Köpte för nåt år sedan en diver 65 av medlem i KS. Jag har garantikort osv men inte det första inköpskvittot. Hur tar jag reda på året för tillverkning? Den skall säljas och någon tycker det är viktigt. Tack för ett fint forum
 

Bilagor

  • IMG_20191225_153533.jpg
    IMG_20191225_153533.jpg
    382.8 KB · Visningar: 6

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hej hej.

Köpte för nåt år sedan en diver 65 av medlem i KS. Jag har garantikort osv men inte det första inköpskvittot. Hur tar jag reda på året för tillverkning? Den skall säljas och någon tycker det är viktigt. Tack för ett fint forum
Står det inte på certifikatet? Eller är det en sådan som är köpt på RegaWatches jtan stämplat cert?
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Hej hej.

Köpte för nåt år sedan en diver 65 av medlem i KS. Jag har garantikort osv men inte det första inköpskvittot. Hur tar jag reda på året för tillverkning? Den skall säljas och någon tycker det är viktigt. Tack för ett fint forum
tillverkningsåret står aldrig på vare sig kvitto eller cert, hör med oris direkt om de har nåt system där det står
 

Makkanxd

Rolex
Funderar på att köpa en Oris Aquis Date väldigt snart. Vart brukar ni lämna in era Oris på service?
Tänkte du köpa en beg? Annars verkar det lite tidigt att börja fundera på service :D
Inte direkt komplicerade urverk i de klockorna så tror nästan alla urmakare kan fixa en service åt dig men samtidigt är det nog inte överdrivet dyrt hos ad så kan väl vara skönt att lämna in där också :)
14A91A79-4FF2-4FA8-BD8C-5C79595E0CB6.jpeg
 

petemalone

Breitling
Hej!
Jag är sugen på ett läderarmband till min aquis date. Det är den nyare modellen 43,5 mm. Hur får man tag på ett sådant på billigast och smidigast sätt? Jag försöker lista ut vad det är för serienummer men det går inte så bra...
 

petemalone

Breitling
Vad har serienumret med band å göra? Menar du referensnumret?
Ja, jo, det kan nog vara det jag menar... Jag har hittat armband på en sida som heter jurawatches där de menar sig sälja orisarmband. Om man hade ett nummer att gå på skulle det vara lättare att hitta rätt.
Finns det nån bättre sida att hitta ett armband på eller behöver man gå till sin AD och beställa via dem?
 

Torpeden

Omega
Någon här med en propilot 41mm date som har lust att dela med sig av lite intryck/bilder? Letar efter en bra, snygg och lite unik beater att använda till vardags och på flight deck.
 

lofgreno

Audemars
Någon här med en propilot 41mm date som har lust att dela med sig av lite intryck/bilder? Letar efter en bra, snygg och lite unik beater att använda till vardags och på flight deck.
Hej. Jag har denna och är väldigt nöjd. Tycker kanske ibland att den känns lite stor med tanke på "stekpannetavlan". Men länken är riktigt fin och när jag inte haft den på ett tag och drar på den igen känns den väldigt gedigen. Bra GADA liksom.
Och så lite bilder. Min handled ligger på ca: 16.5 cm.
20190401_070831.jpg
20190703_071303.jpg
20190824_175642.jpg
20190207_155106.jpg
 

Crazydane

Breitling
Precis hemkommen från urmakaren och provat några Oris, mest fokus på 40mm Diver Sixty-Five med svart tavla och svart/brons-bezel. Fy 17 vad snygg den var! Tyckte, förvånande nog, att 40mm satt bättre och gav ett mer dressat intryck än 42:an. Någon av er som äger en så släng gärna upp en inspirerande bild, kan tänka mig att de gör sig på lite slitna bruna band när patinan sätter sig på bronset. Väl mött.:pompus:
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Precis hemkommen från urmakaren och provat några Oris, mest fokus på 40mm Diver Sixty-Five med svart tavla och svart/brons-bezel. Fy 17 vad snygg den var! Tyckte, förvånande nog, att 40mm satt bättre och gav ett mer dressat intryck än 42:an. Någon av er som äger en så släng gärna upp en inspirerande bild, kan tänka mig att de gör sig på lite slitna bruna band när patinan sätter sig på bronset. Väl mött.:pompus:
Hade en 42 mm med silverdial på gummi! Tycker Divers 65 är sjukt snygga och passar till de flesta tillfällen, och den med brons är ju ännu snyggare:happyhappy:
 

Man

Rolex
Tänkte du köpa en beg? Annars verkar det lite tidigt att börja fundera på service :D
Inte direkt komplicerade urverk i de klockorna så tror nästan alla urmakare kan fixa en service åt dig men samtidigt är det nog inte överdrivet dyrt hos ad så kan väl vara skönt att lämna in där också :)
14A91A79-4FF2-4FA8-BD8C-5C79595E0CB6.jpeg
En bekant var inne hos närmsta AD för att kolla ang service på en Aquis, 5 år gammal. De sa att det kostar sex tusen. Känns inte det lite mycket, när man gett 15600kr för den ny? Jag tyckte det lät mycket iaf. Man kanske ska kolla även med icke-AD?
 

Makkanxd

Rolex
En bekant var inne hos närmsta AD för att kolla ang service på en Aquis, 5 år gammal. De sa att det kostar sex tusen. Känns inte det lite mycket, när man gett 15600kr för den ny? Jag tyckte det lät mycket iaf. Man kanske ska kolla även med icke-AD?
What?! Det lät helt galet dyrt. Jag har för mig att jag hört siffran 3000 förut? Kommer dock inte ihåg var.
 
  • Like
Reactions: Man

lofgreno

Audemars
En bekant var inne hos närmsta AD för att kolla ang service på en Aquis, 5 år gammal. De sa att det kostar sex tusen. Känns inte det lite mycket, när man gett 15600kr för den ny? Jag tyckte det lät mycket iaf. Man kanske ska kolla även med icke-AD?
6000! Hoppas fan det inte är så dyrt på min Propilot...
 
  • Like
Reactions: Man

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Precis hemkommen från urmakaren och provat några Oris, mest fokus på 40mm Diver Sixty-Five med svart tavla och svart/brons-bezel. Fy 17 vad snygg den var! Tyckte, förvånande nog, att 40mm satt bättre och gav ett mer dressat intryck än 42:an. Någon av er som äger en så släng gärna upp en inspirerande bild, kan tänka mig att de gör sig på lite slitna bruna band när patinan sätter sig på bronset. Väl mött.:pompus:
Klart 40 gör sig bättre än 42 ;)

Jag har haft en sån. Den var mysig :)

6B69375F-4AC3-4BE5-8FA4-99ED92405791.jpeg
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Precis hemkommen från urmakaren och provat några Oris, mest fokus på 40mm Diver Sixty-Five med svart tavla och svart/brons-bezel. Fy 17 vad snygg den var! Tyckte, förvånande nog, att 40mm satt bättre och gav ett mer dressat intryck än 42:an. Någon av er som äger en så släng gärna upp en inspirerande bild, kan tänka mig att de gör sig på lite slitna bruna band när patinan sätter sig på bronset. Väl mött.:pompus:
Håller med om att 40mm sitter mycket bättre! Här kommer ett par bilder på min gamla! :)
89EF7E24-F51B-4C6E-B2F1-36397664A89B.jpeg
278B0013-2293-431E-BD5B-AD2EF840C706.jpeg
E1DE37E6-351C-401B-B9D9-3A76E36E75B6.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp