Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det blir en jäkla bra kontrast mellan perfektionen i urtavlan kontra det "skitiga" patinerade bronset!Min "samling"![]()
![]()
Verkligen! Tycker den är sjukt snyggDet blir en jäkla bra kontrast mellan perfektionen i urtavlan kontra det "skitiga" patinerade bronset!
Absolut inteKopparn smutsar inte ner kläderna?
Jag blev nyfiken och började googla men kunde inte finna något svar. Min enda gissning är att det helt enkelt är ett ställ till bandbytarverktyget?Söndagsfundering, Köpte för några månader sedan en fin Oris Prodiver Titanium, 51mm kraft och prestanda
Vande mig förvånansvärt snabbt med storleken och då jag varvar den med annat (Hammer head bland annat) så känns det mesta smått i jämförelse.
Med i Väskan/kitet så finns det en pinal som jag inte lyckats förstå vad den är till för. Ni som redan har en sån här eller liknande vet antagligen redan vad jag talar om.
En rund stålgrej som är konisk på ena sidan med två spår i och ett hål rakt igenom. Ligger på putsduken i den bifogade bilden. Har läst manualen framlänges och baklänges och försökt hitta på nätet, men icke.
![]()
Ni kloka på detta fina forum kan säkert sprida lite ljus åt en okunnig.
Mvh
Peter
Jag blev nyfiken och började googla men kunde inte finna något svar. Min enda gissning är att det helt enkelt är ett ställ till bandbytarverktyget?![]()
Söndagsfundering, Köpte för några månader sedan en fin Oris Prodiver Titanium, 51mm kraft och prestanda
Vande mig förvånansvärt snabbt med storleken och då jag varvar den med annat (Hammer head bland annat) så känns det mesta smått i jämförelse.
Med i Väskan/kitet så finns det en pinal som jag inte lyckats förstå vad den är till för. Ni som redan har en sån här eller liknande vet antagligen redan vad jag talar om.
En rund stålgrej som är konisk på ena sidan med två spår i och ett hål rakt igenom. Ligger på putsduken i den bifogade bilden. Har läst manualen framlänges och baklänges och försökt hitta på nätet, men icke.
![]()
Ni kloka på detta fina forum kan säkert sprida lite ljus åt en okunnig.
Mvh
Peter
Tack för uppdateringen! Nu kan man äntligen sova om nätterna!Halloj!
Fick för mig att byta från gummi till Titanarmband idag och förstod nu till slut mysteriet ovan.
Bandet har en special sprint som skruvas från bägge håll.
Med i kitet så ingår det ett litet skruvmejselblad som jag trodde var ett reserv typ.
Sagda blad passar i hålet som finns i metallclyindern. Idag insåg jag även att det dessutum finns en liten försänkning i basen cylindern och att det sitter en liten skruv där.
I med bladet och lås fast det med låsskruven, lägg cylindern på bordet med bladet uppåt och passa in klockan mot bladet.
Därefter tar man helt enkelt den medföljande mejseln och skruvar loss bandet,
Åsså lite bilder med
![]()
![]()
![]()
Mitt tips: köp!ojoj, många fina Oris här! Jag är på jakt efter en Oris aquis, hulk. Är det någon av er som har något tips gällande den klockan? eller rent av vet någon som säljer en?![]()
Snygg!Sommarklockan!? Det är iaf 17 grader varmt ute.![]()