• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Nästan makro. Skärpan och sunbursten finast vid siffran 12 för er som zoomar.
IMG_20200418_171640.jpg

Hej! Undrar om jag har ett problem med min Oris Propilot. Ifall jag laddar uret manuellt med att vrida, så kommer det ett högljudit ”click” efter ca. 8-10 varv. Om jag sedan fortsätter händer det pånytt efter ca. 4-5 varv. Vet någon vad det beror på? Den verkar fungera normalt utöver detta..

Edit: Urverket är alltså Oris 752 (Sellita SW220-1 base)

Senast ändrad:
Vad tycker gänget om den nya Oris Diver Sixty-Five Special Edition som man kör med japanska Momotaro Jeans? Själv är jag inget fan av denim-bandet, men tavlan ser riktigt fin och grön ut! 40 mm är en fin storlek också :)

oris-momotaro-5.jpg

Vad tycker gänget om den nya Oris Diver Sixty-Five Special Edition som man kör med japanska Momotaro Jeans? Själv är jag inget fan av denim-bandet, men tavlan ser riktigt fin och grön ut! 40 mm är en fin storlek också :)

oris-momotaro-5.jpg
Nice, bandet , hmm kanske far vaxa till sig lite i tanken, en must try innan buy

Ni som kör länk på era Divers Sixty-Five - är ni nöjda? Känns den gedigen? Drar den ut hårstrån? Funderar på att komplettera med länk till min.

Tillbaka
Topp