Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Otroligt snygg men kanske lite väl Reverso-homage om du frågar mig.
Tack, och jo, likheten finns därOtroligt snygg men kanske lite väl Reverso-homage om du frågar mig.
Tycker den är RIKTIGT snygg den där. Tyvärr alldeles för stor för min smak.Leker lite med farsans Oris, tycker den är cool!![]()
![]()
![]()
![]()
Tycker den är RIKTIGT snygg den där. Tyvärr alldeles för stor för min smak.![]()
Vet inte vad service kostar men om klockan går som den ska hade iaf inte jag lämnat in den nu. Jag hade väntat tills jag märkte att den går utanför spec eller inte har tillräckligt bra gångreserv.Tjena! Köpte min första Oris Aquis för ett tag sedan, någon som vet ungefär vad en service går loss på samt när den borde göras? Klockan är snart 5 år gammal (köptes i slutet av 2015)
Hör med Klockia, väldigt bra att ha att göra med! De bjöd på poleringen på min Oris.Tjena! Köpte min första Oris Aquis för ett tag sedan, någon som vet ungefär vad en service går loss på samt när den borde göras? Klockan är snart 5 år gammal (köptes i slutet av 2015)
SW- och ETA-verk brukar väl gå att serva för 4-5K om inget är trasigt.Tjena! Köpte min första Oris Aquis för ett tag sedan, någon som vet ungefär vad en service går loss på samt när den borde göras? Klockan är snart 5 år gammal (köptes i slutet av 2015)
SW- och ETA-verk brukar väl gå att serva för 4-5K om inget är trasigt.
Trevligt, ~41mm är den perfekta storleken enligt mig och man har alltid fallit mellan stolarna tidigare då 39 upplevs som lite väl litet för en dykare och 43 för stort (generellt men tycker även att det stämmer in på Aquis).
Grattis och snygg klocka! Har själv velat på en 65:a ett tag... fortsätter velaPrecis köpt min första oris. Har testat aquisen i omgångar utan att komma överens så det blev tillslut en 65 med grön urtavla och länk. Är faktiskt lite förvånad över hur pass mycket "Rolex" klockan känns som helhet. Inte mycket som är fel och rent detaljmässigt känns i stort sett allt genomtänkt. Ev litet minus på hur de valt att göra sin "tapered" länk som smalnar bit för bit istället för att varje enskild länkbit också smalnar av. På det stora hela 4,5/5.
![]()
Har en Oris Aquis 39.5 med länk på väg hem till mig just och är lite sugen på att prova ett gummi också. Var ska jag köpa gummit? Bor i norra sverige så jag vill gärna beställa via nätet.
Fick hem en borstad länk till min Oris igår, riktigt skön!
![]()
![]()
Ref länk: 0782405EB
Ca 255 EURVad fick du kasta upp för den länken?