• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Jag lämnade in till fel urmakare. Han blåste mig fullständigt. Fick lämna in till (före detta) AD för ny service. Vid provtryck small glaset, så de fick plocka ner och serva den på nytt. Nya visare, ny tavla, ny indexring......
Oris är inte de snabbaste med reservdelar om man säger som så.
Nu är några andra klockor inköpta, så det lutar pt att denna flippas.
Suck.

Synd.. du hade riktigt otur med urmakare. Man ska endast lämna hos AD

Blev en otrolig spontanare i dag på KM Globen :)
Mkt nöjd med den gröna tavlan!

F78B8DF2-7DC5-4D73-8BF8-C2B70198F901.jpeg

E513BBCE-6D6C-4EA3-85D3-8666FBD5128C.jpeg

Min favorit, dock med gummilänk..

Tänkte du köpa en beg? Annars verkar det lite tidigt att börja fundera på service :D
Inte direkt komplicerade urverk i de klockorna så tror nästan alla urmakare kan fixa en service åt dig men samtidigt är det nog inte överdrivet dyrt hos ad så kan väl vara skönt att lämna in där också :)
14A91A79-4FF2-4FA8-BD8C-5C79595E0CB6.jpeg

Undrar om man får någon garanti från "vanliga" urmakare? Menar inte på AD

Börjar bli sugen på en Aquis igen. Har tidigare ägt både 43mm och 43.5mm men de var tyvärr lite för stora för mig.
39.5mm upplevdes nästan för liten när jag testade den i butik, skumt då det egentligen är en perfekt storlek för mina taniga handleder på 16.5cm.
Läste att Oris nyligen släppt Aquisen i 41.5mm och det borde vara en perfekt storlek för mig.
Är det ngn i tråden som har en 41.5mm och som kan ge lite input?

Börjar bli sugen på en Aquis igen. Har tidigare ägt både 43mm och 43.5mm men de var tyvärr lite för stora för mig.
39.5mm upplevdes nästan för liten när jag testade den i butik, skumt då det egentligen är en perfekt storlek för mina taniga handleder på 16.5cm.
Läste att Oris nyligen släppt Aquisen i 41.5mm och det borde vara en perfekt storlek för mig.
Är det ngn i tråden som har en 41.5mm och som kan ge lite input?

Nej, men jag valde till slut 43,5 eftersom den mindre inte fanns i grönt.
På gränsen till för stort men det fungerar. Har 17,5 runt handleden.
Gissningsvis borde ju 41,5 fungera då:)

Nej, men jag valde till slut 43,5 eftersom den mindre inte fanns i grönt.
På gränsen till för stort men det fungerar. Har 17,5 runt handleden.
Gissningsvis borde ju 41,5 fungera då:)
Ja 43.5mm funkar nog helt klar med 17.5cm och den gröna är ruskigt fin. Grattis till ett bra köp!

Verkar som att 41.5mm endast finns med blå urtavla..?

Jävla tråkigt att ingen blå tavla finna i dem måtten, jag vill gärna ha lite större på min arm och blå är ju något dem nästan bara måste ha med i urvalet...
Jag kanske missförstår dig men det är väl bara den blå varianten som finns i den storleken (41.5mm) ? o_O

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp