Beställde nyss en Oris Aquis Date Relief. Håller tummarna för att jag blir nöjd. Tack för all hjälp man fått här![]()
Det blir du säkert, glöm inte bilder när den dyker upp
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beställde nyss en Oris Aquis Date Relief. Håller tummarna för att jag blir nöjd. Tack för all hjälp man fått här![]()
Nu håller jag på att köpa ny Oris igenoch samtidigt beställa extra armband.
Jag kommer att byta mellan gummi och stålarmandet ganska frekvent och undrar, använder ni gängtejp/Loctite när ni byter?
Jag har använt det när jag gjort mer permanenta byten men har ingen erfarenhet att köra utan.
Har man sagt A...Ja ha, då har men beställt en ny Oris på Chrono24.
Det var jävlar i mig ett spontanköp som heter duga
Någon som vill köpa någon Oris av mig?
Har ett par över nu![]()
Har man sagt A......får man oxå säga B. Orisen heter väl ngt mer än bara Oris?!?
![]()
Aha, så det blev den du postat om tidigare... Snyyygg!Det blev "årets sommarklocka" med orange gummiarmband men jag köpte till stålarmbandet också![]()
Aha, så det blev den du postat om tidigare... Snyyygg!![]()
Jo, det var liksom inte meningen
Men den är galet snygg så jag kunde inte låta bli....
Då får du posta bilder när den kommerDet blev "årets sommarklocka" med orange gummiarmband men jag köpte till stålarmbandet också
En sådan här sak:
![]()
Då får du posta bilder när den kommer![]()
Jag testade denna förra veckan.. Misstänker att det kanske är det ena av alternativen?Dela gärna några bilder på de två![]()
Ny på forumet och precis köpt min första klocka. En diver 65, green dial. Jag tycker läderarmbandet är mycket snyggare än natot som medföljde. Bör man köpa det i original, någon som vill sälja sitt?
Vilken skruvmejsel för byta band använder ni till Oris ?
Sorry för nybörjarfrågorna
Jag har nog bara en fejk triwing mejsel från klockmagasinet, tyckte inte det kändes värt att köpa nått oem för 1000+kr bara för att byta band 1-3 gånger i året.
Kvaliteten var dock klart godkänd på den jag köpte därifrån.
På din 65a har du väl inte skruvar så det bör du ju slippa köpa, om du inte har planer på flera Oris då![]()
Grymt snygg!!Jag testade denna förra veckan.. Misstänker att det kanske är det ena av alternativen?
![]()
Ja den var grymt fin! Gillar verkligen färgen på tavlan.Grymt snygg!!
Vad har du for modeller som du vil bli av med då?Ja ha, då har men beställt en ny Oris på Chrono24.
Det var jävlar i mig ett spontanköp som heter duga
Någon som vill köpa någon Oris av mig?
Har ett par över nu![]()
Vad har du for modeller som du vil bli av med då?![]()
Och så efter jag bytte armband.
Hyfsad sommarklocka
![]()
![]()