• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Nu håller jag på att köpa ny Oris igen:angel: och samtidigt beställa extra armband.
Jag kommer att byta mellan gummi och stålarmandet ganska frekvent och undrar, använder ni gängtejp/Loctite när ni byter?
Jag har använt det när jag gjort mer permanenta byten men har ingen erfarenhet att köra utan.
 

aquvist

Cartier
2-Faktor
Nu håller jag på att köpa ny Oris igen:angel: och samtidigt beställa extra armband.
Jag kommer att byta mellan gummi och stålarmandet ganska frekvent och undrar, använder ni gängtejp/Loctite när ni byter?
Jag har använt det när jag gjort mer permanenta byten men har ingen erfarenhet att köra utan.

Jag gör inte det då jag byter, men vill du vara riktigt säker så kan det nog vara bra.. Jag försöker hålla ett öga nu och då om det har uppstått något spel vid skruven istället, lite knepigt om man skulle hamna på att spänna skruven på fältet när dom nu har sin speciella triwing mejsel :(
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Ja ha, då har men beställt en ny Oris på Chrono24.
Det var jävlar i mig ett spontanköp som heter dugao_O
Någon som vill köpa någon Oris av mig?
Har ett par över nu:bag:
 
  • Like
Reactions: ajs

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Har man sagt A... :rolleyes:...får man oxå säga B. Orisen heter väl ngt mer än bara Oris?!? o_O

Det blev "årets sommarklocka" med orange gummiarmband men jag köpte till stålarmbandet också:)
En sådan här sak:
Oris-Carysfort-Reef-Limited-Edition-angled.jpg
 
Senast ändrad:

Boban

Breitling
Ny på forumet och precis köpt min första klocka. En diver 65, green dial. Jag tycker läderarmbandet är mycket snyggare än natot som medföljde. Bör man köpa det i original, någon som vill sälja sitt?


Vilken skruvmejsel för byta band använder ni till Oris ?


Sorry för nybörjarfrågorna
 

aquvist

Cartier
2-Faktor
Ny på forumet och precis köpt min första klocka. En diver 65, green dial. Jag tycker läderarmbandet är mycket snyggare än natot som medföljde. Bör man köpa det i original, någon som vill sälja sitt?

Vilken skruvmejsel för byta band använder ni till Oris ?

Sorry för nybörjarfrågorna

Jag har nog bara en fejk triwing mejsel från klockmagasinet, tyckte inte det kändes värt att köpa nått oem för 1000+kr bara för att byta band 1-3 gånger i året.
Kvaliteten var dock klart godkänd på den jag köpte därifrån.

På din 65a har du väl inte skruvar så det bör du ju slippa köpa, om du inte har planer på flera Oris då:)
 

Boban

Breitling
Jag har nog bara en fejk triwing mejsel från klockmagasinet, tyckte inte det kändes värt att köpa nått oem för 1000+kr bara för att byta band 1-3 gånger i året.
Kvaliteten var dock klart godkänd på den jag köpte därifrån.

På din 65a har du väl inte skruvar så det bör du ju slippa köpa, om du inte har planer på flera Oris då:)

Fick den idag, inga skruvar. Men hur får jag bort Natobandet som satt på då? Ser att det finns ett Quick charge system på läder och gummiarmbanden men inte natot
 

Stenholm13

Cartier
Jag är inte ett fan av aquis, men älskar tt1 dykarna, jag hade själv en der meistertaucher regulateur som jag ångrar att jag sålde! Tycker det är svårt att få tag på tt1. Några här som har i sina ägor? Upp med bilder isåfall
 
Topp