• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Jag har mer eller mindre bestämt mig för att mitt nästa inköp blir en aquis. Trots mindre handled är det reliefen med rött gummi som lockar.
Någon som har en där hemma som får för lite handledstid kanske?

Drar förmodligen iväg en beställning på diver 65 blue imorgon:p:p

Sån jävla beslutsångest man ska ha, blå eller svart liksom...

Har inte ens testat klockan, men jag utgår att den passar på 16cm handled. Finns ju inte att prova på i Uppsala.

Nåväl!

Fan, är en halv millimeter från att klicka hem en 40mm Divers 65.. Men sprang förbi och kollade på den i förmiddags och tycker att den ser så stor ut i montern. Är orolig för att den ska bli för stor lug2lug..😬
Har 17cm handleder och har provat den så jag VET att den inte är för stor.. Men ändå, den ser stor ut.. Är det tavlan som gör det?

Finns det någon härinne med mindre än 17 cm som har 40 mm och som kan lugna mig?!

Fan, är en halv millimeter från att klicka hem en 40mm Divers 65.. Men sprang förbi och kollade på den i förmiddags och tycker att den ser så stor ut i montern. Är orolig för att den ska bli för stor lug2lug..😬
Har 17cm handleder och har provat den så jag VET att den inte är för stor.. Men ändå, den ser stor ut.. Är det tavlan som gör det?

Finns det någon härinne med mindre än 17 cm som har 40 mm och som kan lugna mig?!
Du kan kolla på mina wristshots i tidigare inlägg, jag har strax under 17cm och tyvärr så tycker jag den blir för stor. Jag gillar klockan väldigt mycket men hade lug to lug varit lite mindre och även tavlan så hade det känts bättre. Det bästa är väl om du kan prova den i butik så du får en känsla hur den sitter, alla handleder är ju även olika så denna kanske sitter som ett smäck på dig :)

EDIT: Nu läste jag att du hade provat den, sorry får skylla på att man är småbarnspappa och har fått dålig sömn inatt :D

Senast ändrad:
Du kan kolla på mina wristshots i tidigare inlägg, jag har strax under 17cm och tyvärr så tycker jag den blir för stor. Jag gillar klockan väldigt mycket men hade lug to lug varit lite mindre och även tavlan så hade det känts bättre. Det bästa är väl om du kan prova den i butik så du får en känsla hur den sitter, alla handleder är ju även olika så denna kanske sitter som ett smäck på dig :)

EDIT: Nu läste jag att du hade provat den, sorry får skylla på att man är småbarnspappa och har fått dålig sömn inatt :D

Tack för svar! Lite oroväckande att du tycker att den är för stor..🤔
Nu måste jag nog prova den igen känns det som..

Underbar klocka!
IMG_20210126_231210.jpg
IMG_20210126_231338.jpg
IMG_20210126_232304.jpg
IMG_20210126_232317.jpg
IMG_20210127_004712.jpg
Grattis, riktigt snygg klocka!

Tack för svar! Lite oroväckande att du tycker att den är för stor..🤔
Nu måste jag nog prova den igen känns det som..
Nu tycker jag i och för sig att brons bär lite mindre än stål men denna är ju 40mm och samma samma l2l mått om inte jag misstar mig, jag har ca 17cm handled för referens och tycker den är helt perfekt!
IMG_20210127_131052.jpg

Grattis, riktigt snygg klocka!
Tack snälla! Riktigt härlig klocka 😊
IMG_20210127_153455.jpg
IMG_20210127_132453.jpg

Nu tycker jag i och för sig att brons bär lite mindre än stål men denna är ju 40mm och samma samma l2l mått om inte jag misstar mig, jag har ca 17cm handled för referens och tycker den är helt perfekt!
IMG_20210127_131052.jpg

IMG_20210127_153455.jpg
IMG_20210127_132453.jpg
Hur är nato-bandet? Tycker remmarna från Erikas originals är riktigt snygga, men har ingen uppfattning om hur de känns på handleden.. Känns spännet skönt men ändå säkert? Är tyget helt stumt eller någon typ av stretch i det?

Btw.. Riktigt fin klocka!

• Like
Reactions: M26
IMG_20210127_131052.jpg

IMG_20210127_153455.jpg
IMG_20210127_132453.jpg

Tack för bild! Ja den ser ut att sitta jättebra!
Den är snygg den där bronsaren!

• Like
Hur är nato-bandet? Tycker remmarna från Erikas originals är riktigt snygga, men har ingen uppfattning om hur de känns på handleden.. Känns spännet skönt men ändå säkert? Är tyget helt stumt eller någon typ av stretch i det?

Btw.. Riktigt fin klocka!
Tack snälla! Vet inte riktigt vad jag ska tycka om bandet, jag vet att alla är helt lyriska över Erika Originals MN men jag är lite likgiltig. Föreställ dig ett resårband i nylon, det är tillräckligt styvt men har samtidigt tillräckligt med stretch. Det jag framförallt vänder mig emot är spännet som är knepigt att få dit med en konstruktion som dessutom ökar risken för "backlash" som gör att spännet kan snärta tillbaka och träffa klockan när man försöker sätta dit det men när det väl sitter så sitter det säkert, bör även noteras att jag har små händer och finner bandet tajt när man ska trä det över handen. Dess fördel dock är att man kan få en perfekt fit på handleden, jag hade dock hellre sett ett boettanpassat gummiband om jag ska vara ärlig.
Tack för bild! Ja den ser ut att sitta jättebra!
Den är snygg den där bronsaren!
Tackar!

Tack snälla! Vet inte riktigt vad jag ska tycka om bandet, jag vet att alla är helt lyriska över Erika Originals MN men jag är lite likgiltig. Föreställ dig ett resårband i nylon, det är tillräckligt styvt men har samtidigt tillräckligt med stretch. Det jag framförallt vänder mig emot är spännet som är knepigt att få dit med en konstruktion som dessutom ökar risken för "backlash" som gör att spännet kan snärta tillbaka och träffa klockan när man försöker sätta dit det men när det väl sitter så sitter det säkert, bör även noteras att jag har små händer och finner bandet tajt när man ska trä det över handen. Dess fördel dock är att man kan få en perfekt fit på handleden, jag hade dock hellre sett ett boettanpassat gummiband om jag ska vara ärlig.

Tackar!
Tack för utförlig beskrivning. Ska erkänna att jag blev något mer tveksam till produkten, och kommer nog fundera en gång extra innan det blir något eventuellt köp. Jag har också en Diver 65 40mm, men i stålboett, grön tavla och bronsring. Kör svart tropic gummi på den, och tycker det funkar ypperligt. Kommer nog köra på det ett bra tag till :)

• Like

Tackar!
Träffande beskrivning av MN band... :) Jag skulle vilja tillägga att det kan ta ett tag innan man kommer på rätt teknik för att fästa spännet. När man väl gjort det så tycker jag att det är ett skönt alternativ tilll länk/nato/gummi/läder etc.

EDIT: Glömde ju skriva att klockan är grym!

Senast ändrad:
Hallå vänner! Någon här som har eller har haft en sånhär? Oris artellier date.
är litensugen på att höra lite och kanske se någon bild!

Bilagor

• 30A74376-205F-431D-BBF9-A8CE6D65ED32.jpeg
    30A74376-205F-431D-BBF9-A8CE6D65ED32.jpeg
    73.4 KB · Visningar: 21
Har ingen Oris i dagsläget men den här Hangang limited edition har verkligen väckt mitt habegär! Är ständigt på jakt efter den ultimata gröna klockan och gillar datumkomplikationen på denna. Är det möjligtvis någon här på KS som har den och kan bjuda på ett handledsskott?

Är det någon AD i Sverige som ger bra rabatt på Oris? Såg att den listas för 26 500 kr men finns en del för 18-19k på Chrono24. Tänkte ifall ADs i Sverige brukar ha bra rabatter?
01-743-7734-4187-Set-Oris-Hangang-Limited-Edition-3.jpg

Har ingen Oris i dagsläget men den här Hangang limited edition har verkligen väckt mitt habegär! Är ständigt på jakt efter den ultimata gröna klockan och gillar datumkomplikationen på denna. Är det möjligtvis någon här på KS som har den och kan bjuda på ett handledsskott?

Är det någon AD i Sverige som ger bra rabatt på Oris? Såg att den listas för 26 500 kr men finns en del för 18-19k på Chrono24. Tänkte ifall ADs i Sverige brukar ha bra rabatter?
01-743-7734-4187-Set-Oris-Hangang-Limited-Edition-3.jpg

20% borde du kunna få ner den. Nu vet jag inte hur limited just denna är men min uppfattning är att dom ofta kan gå ner runt 20%.

20210208_155101.jpg

Ni som har det nya verket. Vad tycker ni om det? Jag har inte så mycket att jämföra med men upplever att det hamnar efter. Idag har det av någon anledning hamnat ca 40 sek efter. Detta har hänt en gång innan men då stannade klockan under natten och jag drog slutsatsen att det va dåligt med kräm i den. Nu har jag använt klockan hela helgen 14-16h per dygn, så nu kan det knappast vara problemet.

20210208_155101.jpg

Ni som har det nya verket. Vad tycker ni om det? Jag har inte så mycket att jämföra med men upplever att det hamnar efter. Idag har det av någon anledning hamnat ca 40 sek efter. Detta har hänt en gång innan men då stannade klockan under natten och jag drog slutsatsen att det va dåligt med kräm i den. Nu har jag använt klockan hela helgen 14-16h per dygn, så nu kan det knappast vara problemet.

Går den 40 sekunder fel på ett dygn så är det antingen fel på klockan eller så har den inte varit hundra uppdragen.
Den ska ju hålla sig inom COSC.
Jag drog upp min ordentligt första dagen sen dess har jag inte behövt röra den.

Tillbaka
Topp