• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Går den 40 sekunder fel på ett dygn så är det antingen fel på klockan eller så har den inte varit hundra uppdragen.
Den ska ju hålla sig inom COSC.
Jag drog upp min ordentligt första dagen sen dess har jag inte behövt röra den.

Borde jag inte kunna lite på att den är ordentligt upptagen efter 15 timmars användande? Jag jämför tiden med min telefon. Den borde jag väl kunna lita på, eller? Tack för svar!

Borde jag inte kunna lite på att den är ordentligt upptagen efter 15 timmars användande? Jag jämför tiden med min telefon. Den borde jag väl kunna lita på, eller? Tack för svar!

Rotorn i 400:an "unidirectional" så det krävs lite mer handledstid för att bli fullt uppdragen jämför med en "bidirectional".
Så ge den bara lite extra skjuts i uppdragningen så kommer du inte ha några problem framåt.
Exakt tid har du här:

Men telefonen är bra exakt den med.

Har ingen Oris i dagsläget men den här Hangang limited edition har verkligen väckt mitt habegär! Är ständigt på jakt efter den ultimata gröna klockan och gillar datumkomplikationen på denna. Är det möjligtvis någon här på KS som har den och kan bjuda på ett handledsskott?

Är det någon AD i Sverige som ger bra rabatt på Oris? Såg att den listas för 26 500 kr men finns en del för 18-19k på Chrono24. Tänkte ifall ADs i Sverige brukar ha bra rabatter?
01-743-7734-4187-Set-Oris-Hangang-Limited-Edition-3.jpg
Magnussons har iaf 10% på den just nu https://magnussonsur.se/produkt/ori...-edition-01-743-7734-4187-set-74377344187set/.

Kom på att jag nog är sugen på att ha en Aquis date relief med det röd/oranga gummiarmbandet.
Mest är för att jag är på jakt efter armbandet och då kan jag ändå köpa en klocka till😅
Har ju faktiskt aldrig haft en relief heller, så varför inte?
Så om någon vill sälja så är jag öppen för förslag.

21ED2F59-5D66-4591-B586-69CDC2F54F7E.jpeg

tänker du på denna? En Armida A12, en 38 mm homage till Seiko 62mas, som vi fortfarande väntar på att Seiko ska göra :)
Ja precis den. Tyckte väl att det var nått med formen jag kände igen. Jag kan bara instämma, jag väntar också på en snygg dykare i 36-38mm klassen. Med tanke på vägen Seiko vandrat de senaste åren så minskar storlekarna med en eller par mm varje år, så om två-tre år ligger dom förhoppningsvis runt 38mm.

Tillbaka
Topp