• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Köpte för andra gången en Oris idag. Senast var för typ 27 år sedan 😄. Har länge tittat på Big Crown pointer date modellerna och när lokale urmakarn reade bort en Movember edition 2018 idag var det bara att slå till. Riktigt charmig rackare och 40 mm känns nog bättre än de 36 mm pointer date modellerna hade på tidigt -90 tal.
20210401_230144-01.jpeg

Någon som har en big crown pointer date i 40mm och skulle kunna lägga upp några jämförelsebilder med andra klockor?

Har ingen möjlighet att åka och testa i nuläget och efter att ha rundat youtube och Instagram tycker jag den ser ut att bäras ganska stort?

bild för uppmärksamhet :)
En jämförelse med en turtle och en Alpinist. Känns inte mkt större än alpinisten. Orisen är dessutom rätt lätt.
20210402_150526-01.jpeg

ORIS AT WATCHES AND WONDERS GENEVA:​

1617774376885.png

1617774405720.png

1617774709390.png
Tveksam till de där "Cotton candy"-tavlorna tillsammans med brons, tycker åtminstone inte det ser ut som en hellyckad kombo på bild. Men kanske poppar bättre i verklighet :) Aquisen med månfas ser grym ut, och att införa calibre 400 i Pro divern känns väl som ett ganska naturligt och mindre överranskande beslut.

Tveksam till de där "Cotton candy"-tavlorna tillsammans med brons, tycker åtminstone inte det ser ut som en hellyckad kombo på bild. Men kanske poppar bättre i verklighet :) Aquisen med månfas ser grym ut, och att införa calibre 400 i Pro divern känns väl som ett ganska naturligt och mindre överranskande beslut.

Cotton Candy ska väl vara någon form av unisex-klocka.
Aquisen hade jag beställt direkt om bara 400-verket suttit i👍🏻

Cotton Candy ska väl vara någon form av unisex-klocka.
Aquisen hade jag beställt direkt om bara 400-verket suttit i👍🏻
Ja, och jag gillar verkligen tanken med unisex-klockor, men är osäker på om färgkombinationen verkligen flyger.. För mig andas brons väldigt mycket vintage, och det gör inte direkt de färgade tavlorna. Men som sagt, kanske ser skitbra ut när man ser dem i verklighet :)

SW330 i Aquis? Snygg!

Det står inget om verket någonstans så det är definitivt inte 400:an.
Komplikationerna är likvärdiga med ProDiver Pointer Moon, då ligger väl SW 220-1 närmast?

Kör den på gummi idag. Väldigt bekvämt och lätt att finjustera. Den gör sig dock bäst på länken.
Låset på gummit har en polerad yta, till skillnad från låset på länken som är helt borstad. Länkens lås klarar sig inte två sekunder utan att dra på sig ett par hairlines. Efter ett par dagar med gummit så har jag klarat mig helt från hairlines på den polerade ytan.

20210411_095335.jpg

Tillbaka
Topp