Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den verkar riktigt läcker, hoppas lite lokala urisen har en nästa vecka då dom skulle få besök av någon åf från Finland.. Man är ju annars lite lurad här på ön med utbudetÄr också lite sugen på en relief, får springa förbi Magnussons Ur i morgon och kolla på den nya Aquis Cherry![]()
Måste fan komplettera med gummi ocksåYeah, its a date!
![]()
Har just lagt ut en recension på Big Crown Movember Edition 2018 för den som är intresserad.
![]()
Grym recension! Jag får börja använda min igen, det var ett tag sedan sist.Väldigt trevlig och välskriven recension, tummen upp!
Tack! Lätt att skriva bra om en sån klassiker!Grym recension! Jag får börja använda min igen, det var ett tag sedan sist.
Återkommer med bilder.
Grymt snygg. Köpte du?Jo då, den var riktigt snygg i verkligheten också
![]()
![]()
![]()
Inte kunnat ta av min sen jag köpte den för 2 veckor sen
Mycket fin! Grattis!Jo då, den var riktigt snygg i verkligheten också
![]()
![]()
![]()
Halloj! Går och är riktigt sugen på att köpa mig en oris i brons! Kandidaterna är antingen carl brashear calibre 401 eller big crown pointerdate 80th anniversary. Jag gillar utseendet på brashear mer och att den är mer vattentålig, men den kostar typ dubbelt så mycket och jag är lite osäker kring urverket. Dels är den lite fipplig i att man måste joxa med kronan för att minutvisaren inte ska hoppa när man ställer tiden, men framför allt att den är rätt ineffektiv i sitt automatiska uppdrag så att man i praktiken nästan aldrig får de utlovade 120 timmarnas gångreserv då rotorn är för klen.
Förvisso har verket 10 års garanti, men inget av ovannämnda problem lär åtgärdas av garantin då de verkar bero på hur verket är designat.
Vad har ni för tankar kring verket? Nån som har erfarenhet av det och kan bekräfta eller dementera problemet med uppdraget?
Just nu lutar det mest åt en Pointer Date och att jag avvaktar och ser vad som händer med 400-401 verken.