• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Den här nya Aquisen har jag missat totalt:

41,5mm, Cherry red, relief, Oris 733, base SW 200-1, list 22 300:-
1616155191818.png

1616155098327.png

1616155130411.png
Den där är riktigt cool! Släpptes väl för ett par veckor sen tror jag.. Hade varit kul att se IRL för att se hur den röda tavlan upplevs.

Alltid varit förtjust i pointerdate serien från Oris. När denna lanserades, Roberto Clemente, tänkte jag att denna är just vad jag vill ha. Inga pengar och begränsad upplaga på 3000 satte stopp för eventuellt inköp.

Missade den sista som fanns tillgänglig från Svenska ad:s så c24 var enda alternativet. Hittade detta exemplar i Tyskland och nu sitter den på min handled :)

Väldigt nöjd och den är nu min dagliga klocka.

6A380089-BB55-4B25-B5E3-7CED884FFC85.jpeg

Alltid varit förtjust i pointerdate serien från Oris. När denna lanserades, Roberto Clemente, tänkte jag att denna är just vad jag vill ha. Inga pengar och begränsad upplaga på 3000 satte stopp för eventuellt inköp.

Missade den sista som fanns tillgänglig från Svenska ad:s så c24 var enda alternativet. Hittade detta exemplar i Tyskland och nu sitter den på min handled :)

Väldigt nöjd och den är nu min dagliga klocka.

6A380089-BB55-4B25-B5E3-7CED884FFC85.jpeg

Håller med om att pointer date-serien är mkt trevlig och tidlös (hepp!) i sin design. En fråga om din 'Roberto Clemente', är det originalbandet? Hur som helst är klocka/band riktigt lyckad/t. Själv rockar jag denna, och jag gillar den skarpt! (gammal bild, därav fel datum)
20210108_142352_001.jpg

Håller med om att pointer date-serien är mkt trevlig och tidlös (hepp!) i sin design. En fråga om din 'Roberto Clemente', är det originalbandet? Hur som helst är klocka/band riktigt lyckad/t. Själv rockar jag denna, och jag gillar den skarpt! (gammal bild, därav fel datum)
20210108_142352_001.jpg

Jupp, natot är ett av två band som medföljer denna utgåva. Den andra är ett läder som påminner om ”baseballhanskeläder”. Din var en väldigt trevlig version av pointerdate:)

Snubblade över denna skönhet idag på intranätet.
Chronoris-Date-39mm-Black-Dial-Brown-Leather-Strap_1-1-396x476.jpg

Grymt jäkla snygg!! Säkert några här som har den eller har haft, så tänkte höra hur den upplevs storleksmässigt. Brukar dra min gräns vid 38mm men såg att den bara hade ett lug to lug på 43mm. Så den kanske inte bärs så stort?

Snubblade över denna skönhet idag på intranätet.
Chronoris-Date-39mm-Black-Dial-Brown-Leather-Strap_1-1-396x476.jpg

Grymt jäkla snygg!! Säkert några här som har den eller har haft, så tänkte höra hur den upplevs storleksmässigt. Brukar dra min gräns vid 38mm men såg att den bara hade ett lug to lug på 43mm. Så den kanske inte bärs så stort?
Även jag har fastnat för denna på bild :)
Ingen som sitter på en och in ge lite input och bilder? Även gråa är intressant (för mig iaf)

B241E2F5-B017-4ED9-94A1-4AD0B1993546.jpeg
EEE651DE-615A-425C-B8DB-2BF32A724054.jpeg

Ingen som sitter på en och in ge lite input och bilder? Även gråa är intressant (för mig iaf)

Den gråa Chronorisen är grymt snygg. Har varit på gång att köpa den flera gånger men kommer inte överens med klockor under 40mm.
Jag har inte jättegrova handleder, runt 18,5cm, men har 60mm breda.
Så 39mm ser rätt smått ut, framför allt när den knappt har några luggar.

Jag hade den ursprungliga reissuen som var en fantastiskt charmig klocka.
Det som gjorde att jag sålde var framförallt storleken (har tunna handleder) och tjockleken. Där är den nya bättre, framförallt med tjockleken. Tycker också länken verkar underbar (och lite avsmalnande till skillnad från chronon)
5D889761-CF12-4DF4-9F46-AA5AD72474C7.jpeg
67A2CFE6-C146-4B1A-A8EC-D3C80FBDB0E3.jpeg

Jag tycker att den nya Chronorisen är väldigt lyckad och har mycket gemensamt med originalet. Känns den lite stor så är originalet trevliga 38mm och har inte dragit iväg så mycket i pris. Den är dock inte jättelätt att hitta. Min gamling har en lite ovanlig urtavla men den finns i svart och brunt. Sen finns det även en annan variant som är lite mer nedtonad.

987CDE9B-C5B3-4A42-A466-D3AA654136B1.jpeg

Någon som har en big crown pointer date i 40mm och skulle kunna lägga upp några jämförelsebilder med andra klockor?

Har ingen möjlighet att åka och testa i nuläget och efter att ha rundat youtube och Instagram tycker jag den ser ut att bäras ganska stort?

bild för uppmärksamhet :)

1667C6BE-86A4-4FF0-A0F5-127B145F2AAE.jpeg
D9799034-AF6E-4D35-95AE-3E0F8B0B59CF.jpeg

Då var den äntligen tillbaka från Danmark efter en finjustering. Nu behöver jag bara lära mig att fota den, det är inte det lättaste märker jag 🤦‍♂️

Glömde fråga er.

Ni som har en Aquis Cal. 400. Vad fick er att köpa den?

Själv fastna jag i djupdykning på YT där den dränktes av positiva kommentarer. På papper är den ju grym.

Efter det så fortsatte jag Youtubandet för att kolla på klipp där folk jämförde Aquisen med liknande klockor. Bla. Tudor Blackbay, en klocka jag tycker väldigt bra om. Förutom att den just är en Tudor så hade Aquisen bättre "stats". Dom skiljer sig ju en hel del utseendemässigt också, så det blir en smaksak.

Det enda Aquisen saknar skulle väl vara en COSC-certifiering, även om Aquisen ska hålla sig väl inom den.

Berätta gärna!

Mvh /S

Glömde fråga er.

Ni som har en Aquis Cal. 400. Vad fick er att köpa den?

Själv fastna jag i djupdykning på YT där den dränktes av positiva kommentarer. På papper är den ju grym.

Efter det så fortsatte jag Youtubandet för att kolla på klipp där folk jämförde Aquisen med liknande klockor. Bla. Tudor Blackbay, en klocka jag tycker väldigt bra om. Förutom att den just är en Tudor så hade Aquisen bättre "stats". Dom skiljer sig ju en hel del utseendemässigt också, så det blir en smaksak.

Det enda Aquisen saknar skulle väl vara en COSC-certifiering, även om Aquisen ska hålla sig väl inom den.

Berätta gärna!

Mvh /S

Oj, visst lockade 10 års serviceintervall och 10 års garanti men sannolikheten att jag behåller en klocka så länge är obefintlig😄
Så det var nog mest för att den var sjukt snygg och jag inte hade någon🤪

Oj, visst lockade 10 års serviceintervall och 10 års garanti men sannolikheten att jag behåller en klocka så länge är obefintlig😄
Så det var nog mest för att den var sjukt snygg och jag inte hade någon🤪

Absolut! Jag såg det mer som ett bevis på kvalitet och att Oris själva vet att dom gjort något riktigt bra. För jag tror inte heller att jag behåller min i 10 år 😆

Tillbaka
Topp