• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Gammelklockan fick vara med idag.
2961EDCC-40BC-4926-B7BF-B2B64AB1B40C.jpeg

Det är omöjligt att se på min 400:a.
Jag behöver ett kraftigt förstoringsglas, fungerar inte att zooma med telefonen för att se något iaf.
Måste vara mindre än 1/10mm?
Har du länk till filmen?

Efter lite obskyra beräkningar så får jag nog rätta mig själv😅
Hela svänghjulet är ca 10mm, juvelen som sitter där mindre än 1mm, så det rör sig nog om 1/50-1/100mm.
Om det nu är det vi pratar om?

Det är omöjligt att se på min 400:a.
Jag behöver ett kraftigt förstoringsglas, fungerar inte att zooma med telefonen för att se något iaf.
Måste vara mindre än 1/10mm?
Har du länk till filmen?
Dessa spetsar på gånghaken ser så olika ut,nästan så ena ser trasig ut. juveler brukar väl vara rätt jämnlånga. Kan hela gånghaken vara keramisk? Ska leta lite efter klippet.

Din ser ju helt perfekt ut, den i reklamfilmen ser trasig ut. Hur kan de släppa igenom den. Asymmetrin krävs väl för att ”släppet” ska funka med minsta möjliga friktion.
Grym klocka du har!

Tack:)
Var menar du att den ser trasig ut någonstans?
Det ska ju vara ett "hack" i änden på gafflarna och de ska ju sitta olika då den bromsar på olika ställen.
Å andra sidan vet vi inte vad det är för verk dom filmat.
Det kan vara ett lab-ex, prototyp, förproduktions-ex eller produktionsexemplar :)

Säkert nån förproduktion. Kanske bara är reflektioner i fotot på min första bild men den övre delen ser skavd ut om man förstorar den, mellan hacket och spetsen.

Tillbaka
Topp