• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

krockettröja

Cartier
2-Faktor
Momotaro har jag varit på gång att köpa men tycker att färgen på tavlan är lite blek.
Den nya Diver 65:an är väldigt fin på bild, men när jag sprang förbi Magnussons i helgen så lade jag knappt märke till den i montern.
Får nog ta en tur till, prova den på och ge den en andra chans.
Provat nya divers 65 glow nu? Det är någonting med den ändå 🙂
Screenshot_20211015-134710.png
 

Freddzon

Omega
Det går även att köpa begagnat. 😉 Oris känns lite som Tag Heuer i det avseendet där man kan göra rätt bra deals på både andrahands- och gråmarknaden.
Aah . Har tittat på några typ 10.000-12000 men så kollar man Tradera o ser att liknande oris legat ute för runt 8 startbud utan att någon ens budat :$
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Aah . Har tittat på några typ 10.000-12000 men så kollar man Tradera o ser att liknande oris legat ute för runt 8 startbud utan att någon ens budat :$

Jag får nog säga att jag inte sett en enda vettig Oris för 8000:- som inte har bud på sig när tiden går ut.
Ligger en helt rutten Aquis där men dom nyare går sällan under 10'.
 
Hejsan!!
Lite sugen på att köpa mig en Oris Aquis med nya urverket. Har kikat runt lite på nätet och sett att Stjärnurmakarna är försäljare av dem. Brukar det gå att förhandla pris?
Den finns för ca 24k på gråmarknaden. Det är ganska stor skillnad mot vad tex Stjärnurmakarna vill ha för den.
Vad har ni för erfarenheter?
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Hejsan!!
Lite sugen på att köpa mig en Oris Aquis med nya urverket. Har kikat runt lite på nätet och sett att Stjärnurmakarna är försäljare av dem. Brukar det gå att förhandla pris?
Den finns för ca 24k på gråmarknaden. Det är ganska stor skillnad mot vad tex Stjärnurmakarna vill ha för den.
Vad har ni för erfarenheter?

Nu har den funnits på marknaden ett tag så det går säkert att förhandla ner priset.
Sedan kommer du säkert inte få ner den till 24'.
Hur mycket den mellanskillnaden är värd, för att sponsra en lokal AD istället för en gråis, kan bara du avgöra.
Jag blandar och ger.
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Länken ser inte ut att vara original (men så enkelt kan det väl inte vara)?

Det var så enkelt :) Länken är original från Oris, men denna variant av Big Crown, Clemente, kommer endast med ett nato och ett läder.

Dock har erfarenheten av att köpa en reservdel ( vilket jag anser en länk är ) till en Orisklocka från svensk AD surnat en hel del. Det tog 4 månader från beställning till ankomst !

Men, men. Jag gillar min Big Crown och länken blev pricken över iet.
 

Mr.Sun

Breitling
2-Faktor
Erika’s Originals, en trevlig bekantskap. Mindre klumpigt än klassiskt nato och väldigt bekvämt. Lite lurigt i början att låsa spännet men annars helnöjd 😊
 

Bilagor

  • F76395C7-FB9F-49E6-8E32-C73A84693BD5.jpeg
    F76395C7-FB9F-49E6-8E32-C73A84693BD5.jpeg
    490.6 KB · Visningar: 10
  • EEACAE7A-23A4-4C74-8631-C3AB20488098.jpeg
    EEACAE7A-23A4-4C74-8631-C3AB20488098.jpeg
    561 KB · Visningar: 7
  • E4A2C4C9-5EE8-4EB0-9879-15F58408438B.jpeg
    E4A2C4C9-5EE8-4EB0-9879-15F58408438B.jpeg
    592.5 KB · Visningar: 8

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Erika’s Originals, en trevlig bekantskap. Mindre klumpigt än klassiskt nato och väldigt bekvämt. Lite lurigt i början att låsa spännet men annars helnöjd 😊
Jo dom är grymt fina. Jag har två stycken ett som är personligt märkt. Enda nackdelen med dom är att dom kostar som dom gör. Tror jag betalade 1100:- för det som har personligt tryck. 🙈
Men bästa textilbanden jag ägt.
 
Topp