• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Jäkla trevligt nysläpp från Oris. Med deras cal 400 och i vettig storlek.

F0365338-E646-4AB0-B1DA-E9CC43839D02.jpeg
Passade riktigt fint med sub sekund till pointer date 👌

Grymt bra den där. Oris är riktigt duktiga på färger, den där grönfärgen passar perfekt till vintage-känslan som pointer date har.
Instämmer! Den
Big crown pointer date. Min första ”dyrare” klocka, även den klocka som väckte min kärlek till Oris. Det är något speciellt med Oris klockor..🙂
3F5BB7F6-0D6B-4283-9AFB-CAE42AEF4CAE.jpeg
Instämmer med föregående postare. Inget dåligt val du gjorde! Den versionen är mycket elegant och smakfull med intressanta och säregna designelement. Snygga både med och utan inslag av brons. Den klockan står i rejäl kontrast till min mattsvarta Aquis med siliconarmband 😊

Den där var riktigt bra!

Men jag kämpar fortf lite mentalt med att betala de där 20k premium för nya urverket även om jag vill stötta och tycker det är värt det på ett intellektuellt plan

Den där var riktigt bra!

Men jag kämpar fortf lite mentalt med att betala de där 20k premium för nya urverket även om jag vill stötta och tycker det är värt det på ett intellektuellt plan
Håller med dig. Planerat köpa en Oris typ i början av året och tycker om det dom gör med egna verken, men med tanke på prisklassen dom ligger i sen tidigare blir dom där 20k extra nästan en 100% ökning vilket svider…..

Den där var riktigt bra!

Jag känner precis samma sak. Intellektuellt känns ett eget verk något som ska premieras, men om de köps till ordinarie pris så är 22k vs 33k för en Aquis lite väl stor skillnad. Jag passade på när den gick att få hos svensk AD för 26k. Det kändes ändå som ett rimligt premium för inhouse jämfört med Selitta 🙂

Tillbaka
Topp