Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick bli Propilot idag.
Lite av en doldis (enligt mig) som lätt hamnar i skuggan av andra produktlinjer.
Grymt trevlig flygare.
![]()
Ja dom är riktigt trevliga, testa en om du får chansen är mitt råd.Jag har börjat bli lite intresserad av den där modellen, den verkar riktigt läcker! Speciellt kanske bronsversionen som kom häromdagen:
![]()
Jag antar att jag egenligen borde ha nån fråga om den här eller så men... jag ville nog mest säga att jag gillar den. Får nästan gå förbi en butik för att se om jag kan se nån i verkligheten.![]()
Ja dom är riktigt trevliga, testa en om du får chansen är mitt råd.
Hade Day Date innan men den upplevde jag som stor på mig (45mm) pga att det blev mycket tavla när bezelringen är så smal. Högst individuellt hur man tycker där men Daten på 41mm passade mig bättre i det fallet. Hur som helst så är det en grym modell överlag.
Som klock-rookie är jag på jakt efter min första "riktiga" klocka och denna dök upp även på min radar och kan bara hålla med, riktigt stilig klocka! Jag gillar den stilrena designen och detaljerna som kännetecknar en flygklocka. Gillar speciellt spännet som både ser ut och fungerar som säkerhetsbälte-spännet i en flygstol.Jag har börjat bli lite intresserad av den där modellen, den verkar riktigt läcker! Speciellt kanske bronsversionen som kom häromdagen:
![]()
Jag antar att jag egenligen borde ha nån fråga om den här eller så men... jag ville nog mest säga att jag gillar den. Får nästan gå förbi en butik för att se om jag kan se nån i verkligheten.![]()
Som klock-rookie är jag på jakt efter min första "riktiga" klocka och denna dök upp även på min radar och kan bara hålla med, riktigt stilig klocka! Jag gillar den stilrena designen och detaljerna som kännetecknar en flygklocka. Gillar speciellt spännet som både ser ut och fungerar som säkerhetsbälte-spännet i en flygstol.![]()
Är en färsking i klockvärlden och jag undrar lite hur denna modell kan tänkas säljas för i andrahand om allt finns kvar och den är i toppskick? Tillverkades i 2009 exemplar om jag minns rätt. Skål bröderSenaste inköpet! Kärlek![]()
Är en färsking i klockvärlden och jag undrar lite hur denna modell kan tänkas säljas för i andrahand om allt finns kvar och den är i toppskick? Gjordes i 2009 exemplar om jag minns rätt. Skål bröder
Okey, tror den gick på runt 30k. Halva priset känns ju ovärt när den e ny. Handlade på klockia men såg att uret.se hade den för knappt 20k. Nästan alla klockor verkar vara kraftigt nedsatta där. Är det ens äkta prylar??Jag sålde min för 15' för bara någon månad sedan.
Du hamnar väl där +- någon tusenlapp just nu.
Avslutad - Prisbump3!! Oris Bonanza! Alla Sålda!
4xOris-bonanza! Dags att rensa i klocklådan för nytt ska in😁 Alla klockor är i fint skick och fullset (förutom Chronoris, se text nedan). Finns f2f i Göteborg men kan skickas med rek. Länk till good guy tråd: https://klocksnack.se/threads/jonas-nilsson.135621/ Tack KS för...klocksnack.se
Okey, tror den på runt 30k. Halva priset känns ju ovärt när den e ny. Handlade på klockia men såg att uret.se hade den för knappt 20k. Nästan alla klockor verkar vara kraftigt nedsatta där. Är det ens äkta prylar??
Okej tack för info. Lär vara ett stort hål i plonkan om jag funderar på att sälja dock. Skiter fullständigt i månfas funktionen. Snygg som faan baraJa, Uret har äkta Oris.
Det är en så kallad gråhandlare, alltså ingen riktig AD.
Oris tappar i värde direkt när du kliver ut ur butiken, som många andra märken, men efter första värdetappet så håller dom värdet väldigt bra.
Det finns några limiterade upplagor som stiger i värde över tid men de är inte många.
Oris släpper inte limiterade upplagor för att klockorna är unika i sig, utan för att sponsra miljöprojekt världen över.
Jupp, sitter på här också.Nån mer som kör 65 ikväll?
![]()
Oris hade för typ fem år sen en riktigt cool flygarmodell med en väldigt speciell kalender. Är det nån som vet vilken jag menar och vad den heter?
Lite som en gammaldags bläddringsmeny har jag för mig. Minns att fram och baksida på boetten var bultade ihopKan du beskriva kalenderfunktionen?
Grymt bra den där! Varit sugen så jäkla många gånger att testa en 65a, och tycker BiCo är supercool.Nån mer som kör 65 ikväll?
![]()
Lite som en gammaldags bläddringsmeny har jag för mig. Minns att fram och baksida på boetten var bultade ihop
Hittade den! BC4 Retrograde! Minns att jag letade land och rike runt efter att se den live men ingen klockhandlare hade tagit in den.Kan du beskriva kalenderfunktionen?