• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Vet att det finns några ägare av pro pilot här i tråden. Är sjukt sugen på en, men är rätt så säker på att de är snäppet för stora för mig. Hur bärs de? Mitt antagande är att de bärs rätt stort då de inte finns någon bezel och att lug to lug är närmare 50. Brukar sällan bära klockor över 40.

Vet att det finns några ägare av pro pilot här i tråden. Är sjukt sugen på en, men är rätt så säker på att de är snäppet för stora för mig. Hur bärs de? Mitt antagande är att de bärs rätt stort då de inte finns någon bezel och att lug to lug är närmare 50. Brukar sällan bära klockor över 40.
Date är ju bara på 41mm så inte särskilt stor. Day-Date däremot är ju på 45mm och kanske kan upplevas som stor pga mycket tavla utan någon direkt bezel.
Har själv haft Day-Daten tidigare men sålde och nu har jag den mindre Date.
Här på 18cm handled 👍.

PSX_20211217_232025.jpg

Date är ju bara på 41mm så inte särskilt stor. Day-Date däremot är ju på 45mm och kanske kan upplevas som stor pga mycket tavla utan någon direkt bezel.
Har själv haft Day-Daten tidigare men sålde och nu har jag den mindre Date.
Här på 18cm handled 👍.

PSX_20211217_232025.jpg
Fan vad fiiiiin! 😍 Den svarta är jäkla snygg alltså.. En 45a är inte att tala om, alldeles för stor. Min handled mäter typ 16.5. Så 41 är att pusha det känner jag. Får försöka testa en känner jag. Vill verkligen ha en...

Snappade någon upp vilken modell av Oris det var som karaktären Knut Haijby (Sverrir Gudnasson) bar i den sista, tragiska scenen i avsnitt fyra av ’En kunglig affär’ som gick igårkväll (28/12 2021) på ettan ?

Den tidmätare som Haijby (enligt ovan nämnda serie) skulle ha fått som gåva av Gustav V.

Den här firar 10 år nästa år. Den visar enligt Timegraphen bättre värden än både min nya Longines HC och min Sinn 104:a. Även om det kanske inte är en rättvis jämförelse så tycker jag det är lite imponerande. Ska boka in en service under året hade jag tänkt.
20220107_193448_04 (1).jpg

Tillbaka
Topp