Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt bra!Brukar inte posta med denna klockan på armen. MN-bandet är som mjukiskläder. Med 5dagars gångtid så åker den av och på mellan klockbyten. Helt klart en mysig och charmig klocka.
![]()
Din är inte så tokig heller, perfekt sommarklocka med den poppiga färgenRiktigt bra!
Blev brons Oris här med idag, hade inte tackat nej till 5 dagars gångeserv dock…
![]()
Grym! Vilken storlek blev det?Var ett tag sedan jag hade en Oris, men nu är jag tillbaka med en grön Aquis!
![]()
Tack, positivt överraskad över den gröna färgen på den. 41,5 blev det, riktigt trevlig size. Ägt en 43,5 innan och även om jag gillade den också, så tycker jag att 41,5 träffar min sweet spot rent storleksmässigtGrym! Vilken storlek blev det?
En riktig sommarklockaVar ett tag sedan jag hade en Oris, men nu är jag tillbaka med en grön Aquis!
![]()
@frereJag har fått en ny besatthet... Har länge förstått att jag behöver en titandykare, men trott att det var en gammal aquatimer eller möjligen en pelagos som gällde. Nu har jag ramlat in på Oris, och märket växer ju mer man kollar. Tidigare har jag tyckt att de varit allt för tooliga (för en kille med <10 dyk i loggboken) men nu lämnar tanken ingen ro...
Bidra gärna med lite inspirationsbilder på era Oris i alla former!
Kanske en Rectangular?![]()
Är på jakt efter att komplettera samlingen med en lite mer dressig Oris. Någon som har några bra förslag?
Tycker Big Crown pd är riktigt stilig, alldeles lagom och passar i de flesta situationer.![]()
Är på jakt efter att komplettera samlingen med en lite mer dressig Oris. Någon som har några bra förslag?
Stilrena men är mer inne på en cirkulär som gärna är 40mm+
Tycker Big Crown pd är riktigt stilig, alldeles lagom och passar i de flesta situationer.
Jag har denna fast i stål och på länk. Otroligt bra på alla sätt, kanske min favoritklocka. Fast jag skulle säga att ProPilot är alldeles för toolig för att klassificeras som dressare.![]()
Den med svart läder skulle nog göra sig fint!
Ja där har du en stilig klocka, den och printer date på läder om man vill ha lite mer vintage stuk. Funderar själv på en big crown som ersättare för den undrande sarb033:an![]()
Den med svart läder skulle nog göra sig fint!
Håller med, men det är där pointer date kommer inJag har denna fast i stål och på länk. Otroligt bra på alla sätt, kanske min favoritklocka. Fast jag skulle säga att ProPilot är alldeles för toolig för att klassificeras som dressare.
Kan delvis hålla med, däremot så anser jag att man brukar komma undan med det när det är svart på svart.Jag har denna fast i stål och på länk. Otroligt bra på alla sätt, kanske min favoritklocka. Fast jag skulle säga att ProPilot är alldeles för toolig för att klassificeras som dressare.
Ja, jag är inte konservativ på det sättet, jag kör gärna toolklockor till festliga tillfällen. Faktum är att jag inte ens äger en renodlad dressklocka längre.Kan delvis hålla med, däremot så anser jag att man brukar komma undan med det när det är svart på svart.