Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skulle gissa på dubbla eller i närheten. Men priset jag har fått är utan kronbyte och om nåt skulle vara skadat så blir det givetvis dyrare. Känns ändå värt att få den servad och redo inför badsäsongen.Låter ju bra vet dock inte vad Oris tar själva. Gissar priserna stigit lite på det men vore intressant veta skillnaden![]()
Vad blir det för spännande?På väg till Norge på jobb.
På lördag blir jag med ny Oris, var ju ett tag sedan det damp ner något nytt
![]()
Vad blir det för spännande?
Tack! Ja matchande datumhjul hade man inte tackat nej tillBlir en bra effekt mellan brons och färgen på tavlan! Skulle jag önska något så vore det förgmatchat datumhjul (och för egen del mer vit/grön nyans i lumen) men udda och kul![]()
Det blev den tillslut! Djävulsk nöjd.Du har säkert redan sett men det ligger en på blocket...
Det blev den tillslut! Djävulsk nöjd.![]()
Snyggt! Å på ett MN oxå...![]()
Jag är småsugen på att investera i en gummirem till min Aquis när den kommer tillbaka från garantin. Vad säger ni som rockar gummi till Aquis, är det värt 4000?
Gick lite snabbt där igår. Har 41.5mm 400 cal. Som jag förstått det finns bara gummi i svart till 41.5an. Det kanske inte stämmer?Det går att få tag i billigare till en vanlig Aquis 43,5, om det är den du menar?
Färg?
Kostar det verkligen 4000? Köpte med mitt vid nyköp så jag vet inte vad det kostade. Varje gång jag provar gummit så ångrar jag mig ganska snart och byter tillbaka till länken. Låset på gummit bygger väldigt mkt och blir klumpigt tycker jag.Jag är småsugen på att investera i en gummirem till min Aquis 41.5 med quick release när den kommer tillbaka från garantin. Vad säger ni som rockar gummi till Aquis, är det värt 4000?
Med spänne ville de ha 4400 för gummi med quick release. Trodde de skulle ligga runt 3000 så blev ganska förvånad. Jag har inte haft möjlighet att testa gummit än. Intressant att låset bygger mycket. På bild ser just låset väldigt bra utKostar det verkligen 4000? Köpte med mitt vid nyköp så jag vet inte vad det kostade. Varje gång jag provar gummit så ångrar jag mig ganska snart och byter tillbaka till länken. Låset på gummit bygger väldigt mkt och blir klumpigt tycker jag.
Vad hade du för garantiärende?
Den där är jäkligt underskattadProPilot får bli helgklockan!
![]()
Ja, jag håller med om att den nog är lite underskattad generellt. Aquis och Pointer Date står i rampljuset istället för ProPilot. Det är också en påtaglig skillnad på hur den ser ut på foton och hur den känns i verkligheten. Det är många små förhöjande detaljer som inte riktigt framgår av bilder och filmer. Angående jämförelsen med Sinn tycker jag generellt att dessa tillverkare har mycket gemensamt. Både Oris och Sinn är oberoende och levererar byggkvalitet och finish i toppklass till rimliga priser. Överlag är det mest klockentusiaster som uppskattar dem till fullo. Så jag skulle ha mycket svårt att välja 556 före ProPilot eller vice versa. Båda är genuina toolklockor med sådan där hääärlig satinerad finish som jag älskar. Sinn lägger förvisso mer möda på tekniken eftersom den är stötsäker och antimagnetisk med bakglas i safir (jämfört med mineral). Men när det gäller utseende och finish på boett och länk är det dött lopp skulle jag säga. Riktigt, riktigt stabila klockor båda två.Den där är jäkligt underskattadSyns inte ofta till på KS, vettig modell till trots.
Nu när du även blivit med 556 MOP, vilken föredrar du? Fick du vänta länge på leverans av 556?
Bra beskrivning och jämförelse av två fina tillverkare! Beundrar och uppskattar bägge. Som parhäst till min mattsvarta och helborstade Aquis har jag en blå 556, så jag kan verkligen relatera till ditt inlägg.Ja, jag håller med om att den nog är lite underskattad generellt. Aquis och Pointer Date står i rampljuset istället för ProPilot. Det är också en påtaglig skillnad på hur den ser ut på foton och hur den känns i verkligheten. Det är många små förhöjande detaljer som inte riktigt framgår av bilder och filmer. Angående jämförelsen med Sinn tycker jag generellt att dessa tillverkare har mycket gemensamt. Både Oris och Sinn är oberoende och levererar byggkvalitet och finish i toppklass till rimliga priser. Överlag är det mest klockentusiaster som uppskattar dem till fullo. Så jag skulle ha mycket svårt att välja 556 före ProPilot eller vice versa. Båda är genuina toolklockor med sådan där hääärlig satinerad finish som jag älskar. Sinn lägger förvisso mer möda på tekniken eftersom den är stötsäker och antimagnetisk med bakglas i safir (jämfört med mineral). Men när det gäller utseende och finish på boett och länk är det dött lopp skulle jag säga. Riktigt, riktigt stabila klockor båda två.
Den mattsvarta Aquis är min favorit! Den är så läcker. Blir det en Aquis en dag ligger den helt klart i pole position.Bra beskrivning och jämförelse av två fina tillverkare! Beundrar och uppskattar bägge. Som parhäst till min mattsvarta och helborstade Aquis har jag en blå 556, så jag kan verkligen relatera till ditt inlägg.
ProPilot är en klocka i min smak men jag har ännu inte upplevt den. Länken ser riktigt bra ut och håller den samma kvalité som på Aquis är den kanon![]()
Känns som ett riktigt bra pris. Då är du redo inför sommaren och de kommande 3-5 årenLåter ju bra vet dock inte vad Oris tar själva. Gissar priserna stigit lite på det men vore intressant veta skillnaden![]()