DakotaRed
Basic
Vad är skillnaden med en clipperton till den vanliga?Kör lite Clipperton i solen
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är skillnaden med en clipperton till den vanliga?Kör lite Clipperton i solen
![]()
De utseendemässiga skillnaderna är väl främst tavlan som har en ton som ska spegla färgen i havet runt Clipperton-atollen samt att själva atollen är ingraverad i baklocket. Annars är proportioner etc samma som den vanliga.Vad är skillnaden med en clipperton till den vanliga?
Jaha försökt jämföra men inte sett någon skillnad direkt. Tack för info.De utseendemässiga skillnaderna är väl främst tavlan som har en ton som ska spegla färgen i havet runt Clipperton-atollen samt att själva atollen är ingraverad i baklocket. Annars är proportioner etc samma som den vanliga.
![]()
Clipperton Limited Edition
24 mm Size Black rubber strap, stainless steel security folding clasp with extensionwww.oris.ch
Riktigt trevlig och fin, bra val!
Riktigt trevlig och fin, bra val!
Jag är supernöjd med föregående versionen, Sellita och mattsvart/borstat utförande. Aquis osar hög kvalitet med djärvt och något brutalt formspråk![]()
Någon som har en 65 diver 40 mm som tröttnat? Pma i så fall!
![]()
Jag är med digNu har jag ägt den här klockan i tre veckor och jag måste erkänna att jag älskar den mer och mer varje dag.
Tjusigt utförande! Är det den något ljusare blå varianten som enbart tillverkats i minsta storleken? Uppfattas det keramiska inlägget något gråaktigt kontra svart?I dag dök den här upp
![]()
Tjusigt utförande! Är det den något ljusare blå varianten som enbart tillverkats i minsta storleken? Uppfattas det keramiska inlägget något gråaktigt kontra svart?
Aquis erbjuds i så många tilltalande varianter att svår beslutsvånda uppstår. För egen del valdes till slut mattsvart/helborstad.
Har du fortfarande kvar din blå Aquis cal. 400?
![]()
![]()
Jag fick ett prisförslag hos en lokal urmakare för en fullservice på 3-3.5k för min Aquis från 2013. Borde ju ändå vara ett ganska bra pris?
Jag fick ett prisförslag hos en lokal urmakare för en fullservice på 3-3.5k för min Aquis från 2013. Borde ju ändå vara ett ganska bra pris?