• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

DakotaRed

Omega
Kör lite Clipperton i solen 🙂
IMG20220412080623_BURST000_COVER-01.jpeg
Vad är skillnaden med en clipperton till den vanliga?
 
Vad är skillnaden med en clipperton till den vanliga?
De utseendemässiga skillnaderna är väl främst tavlan som har en ton som ska spegla färgen i havet runt Clipperton-atollen samt att själva atollen är ingraverad i baklocket. Annars är proportioner etc samma som den vanliga.

 

DakotaRed

Omega
De utseendemässiga skillnaderna är väl främst tavlan som har en ton som ska spegla färgen i havet runt Clipperton-atollen samt att själva atollen är ingraverad i baklocket. Annars är proportioner etc samma som den vanliga.

Jaha försökt jämföra men inte sett någon skillnad direkt. Tack för info.
 

Ljung87

Cartier
2-Faktor
Riktigt trevlig och fin, bra val!

Jag är supernöjd med föregående versionen, Sellita och mattsvart/borstat utförande. Aquis osar hög kvalitet med djärvt och något brutalt formspråk 🙋‍♂️

Aa haft en svart tidigare med det gamla urverket och samma konfig som dig, stod i valet och kvalet med att ta det gamla denna gången med. Men med 10 års garanti och service intervall så blir ju faktiskt denna billigare i längden :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Någon som bytt insert på en tt1? Om det är bara ploppa bezeln likt på seiko mer en plastkniv eller liknande.

Kommer nog beställa ett nytt till min för att ev byta. Eller iaf ha liggandes som extra 🤓
 

NKS

Omega
2-Faktor
Nu har jag ägt den här klockan i tre veckor och jag måste erkänna att jag älskar den mer och mer varje dag.
Jag är med dig 🙋‍♂️ Min Aquis levererades med gummi och det är en grym kombo. Nu har jag monterat länken vilken var ett sattyg att korta, men med facit i hand värt svärandet och extrautgifterna.
 

NKS

Omega
2-Faktor
I dag dök den här upp👌🏻

20220430_113104.jpg
Tjusigt utförande! Är det den något ljusare blå varianten som enbart tillverkats i minsta storleken? Uppfattas det keramiska inlägget något gråaktigt kontra svart?

Aquis erbjuds i så många tilltalande varianter att svår beslutsvånda uppstår. För egen del valdes till slut mattsvart/helborstad.

Har du fortfarande kvar din blå Aquis cal. 400? 🙋‍♂️

88ADF76E-2CA1-46FD-ADD3-4C2BF2A339F4.jpeg

33355101-F525-4BEA-866D-B9B58167B986.jpeg
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Tjusigt utförande! Är det den något ljusare blå varianten som enbart tillverkats i minsta storleken? Uppfattas det keramiska inlägget något gråaktigt kontra svart?

Aquis erbjuds i så många tilltalande varianter att svår beslutsvånda uppstår. För egen del valdes till slut mattsvart/helborstad.

Har du fortfarande kvar din blå Aquis cal. 400? 🙋‍♂️

88ADF76E-2CA1-46FD-ADD3-4C2BF2A339F4.jpeg

33355101-F525-4BEA-866D-B9B58167B986.jpeg

Bezeln är mer I kromad/silver.
400:an är såld den med....😅
Funderar på en i 41,5mm.
Men det börjar bli lite för många köp/sälj/byten.
Men jag har faktiskt varit relativt lugn dom sista månaderna.
 
  • Like
Reactions: NKS

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Jag fick ett prisförslag hos en lokal urmakare för en fullservice på 3-3.5k för min Aquis från 2013. Borde ju ändå vara ett ganska bra pris?
 
Topp