• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

IMG_20220618_102614.jpg

Ladda lume

Är inne på två månader utan min Aquis 400 cal nu då den ligger på servicecentret i Danmark. De vet inte när reservdelarna kommer är den senaste infon jag fått. Hur länge är rimligt att vänta? Jag saknar min klocka, särskilt nu när man ser era 🙄

Är inne på två månader utan min Aquis 400 cal nu då den ligger på servicecentret i Danmark. De vet inte när reservdelarna kommer är den senaste infon jag fått. Hur länge är rimligt att vänta? Jag saknar min klocka, särskilt nu när man ser era 🙄

Surt, jag fick 10-12 veckors väntetid på service på en Rolex nu hos Nymans. Så tid tar det. Sen vad som är rimligt är kanske svårt att säga. Men nu är det ju snart semestertider så då kan det ju slira ännu mer.

Surt, jag fick 10-12 veckors väntetid på service på en Rolex nu hos Nymans. Så tid tar det. Sen vad som är rimligt är kanske svårt att säga. Men nu är det ju snart semestertider så då kan det ju slira ännu mer.
Ligger något i det tyvärr. Blir till att snällt vänta och antagligen köpa något annat för att försöka fylla tomrummet för min dykare 😐

Ligger något i det tyvärr. Blir till att snällt vänta och antagligen köpa något annat för att försöka fylla tomrummet för min dykare 😐
Ja tyvärr får man i regel vänta minst två månader om man går via ad. Det är min erfarenhet iaf.

Men när en dörr stängs så öppnas en annan! Nu får du ju som du säger köpa nåt annat tills den är klar. Win win skulle jag säga 😃

Det argumentet fungerar troligtvis inte på en fru/sambo.

Va får man ge för en oris TT1? Djävulskt sugen, haft en i titan för massa år sen

6-10k kanske beroende på skick? Jag gav 4.5k för min för några månader sedan men känns spontant lite lågt även fast länken saknade extrabitar (men räcker för egen del)

Grym klocka iaf som du vet, väldigt nöjd med min i titan 🤓

6-10k kanske beroende på skick? Jag gav 4.5k för min för några månader sedan men känns spontant lite lågt även fast länken saknade extrabitar (men räcker för egen del)

Grym klocka iaf som du vet, väldigt nöjd med min i titan 🤓
Okey! Får hålla utkik, vill ha med gummiarmband, har insett att jag inte använder stållänk även om jag ibland tror att det är nått för mig😂

Okey! Får hålla utkik, vill ha med gummiarmband, har insett att jag inte använder stållänk även om jag ibland tror att det är nått för mig😂

Lite så för mig ofta men på denna gillar jag ändå länkens komfort, fast ikväll åker gummibandet nog på igen. Tänkte också lämna in för täthetsservice i veckan som kommer så den används ordentligt i sommar (om de hinner fixa det…) 🤓

Någon här inne som har köpt sig en propilot x calibre 400? Den grå varianten är så jävla ball!

1654090734548.png

Precis den stil jag gillar, modernt med skarpa kanter. Spännet och länken är maffiga. Svart datumskiva är också snyggt.
Men tavlan... Nog hade man önskat applicerade index iaf eller? Och/eller siffror som på en klassisk pilot men i någon form av modern/futuristisk font?

Precis den stil jag gillar, modernt med skarpa kanter. Spännet och länken är maffiga. Svart datumskiva är också snyggt.
Men tavlan... Nog hade man önskat applicerade index iaf eller? Och/eller siffror som på en klassisk pilot men i någon form av modern/futuristisk font?
Huvudet på spiken. Just den grå tycker jag att det funkar ganska bra på- men särskilt de färgade tavlorna kändes för platta och trista i verkligheten tyckte jag!

Inga som rockar tt1 längre?😮 upp med lite bilder! I min mening är det skandal att Oris gick från tt1 till aquis😏

Jodå min är på ikväll, bytte till gummiband nyss med 😎
9450B107-568A-4627-924C-D72A39F45C65.jpeg

Tycker också att tt1 är lite mer lyckad än nya aquis men nog en smaksak, jag föredrar dem lite mer tooliga dykarna vilket inte aquis känns som. Inte så förtjust i visarna på aquis ”enkla” modeller, sen är ju vågmönstret på tavlan trevligt och synd de släppte.

Andra favoriter bland oris dykare (Pro diver vill jag gärna äga):

92A04B71-4AC2-4DAB-846B-17D6A3642FEB.png
5E7A9352-AE7B-42AB-92BE-92138319540F.jpeg
88171BAC-7DCF-4EBC-8437-3FE4AE7AECCA.jpeg

CD5A8925-579E-45D0-B5FC-673F222F26AA.png

Jodå min är på ikväll, bytte till gummiband nyss med 😎
9450B107-568A-4627-924C-D72A39F45C65.jpeg

Tycker också att tt1 är lite mer lyckad än nya aquis men nog en smaksak, jag föredrar dem lite mer tooliga dykarna vilket inte aquis känns som. Inte så förtjust i visarna på aquis ”enkla” modeller, sen är ju vågmönstret på tavlan trevligt och synd de släppte.

Andra favoriter bland oris dykare (Pro diver vill jag gärna äga):

92A04B71-4AC2-4DAB-846B-17D6A3642FEB.png
5E7A9352-AE7B-42AB-92BE-92138319540F.jpeg
88171BAC-7DCF-4EBC-8437-3FE4AE7AECCA.jpeg

CD5A8925-579E-45D0-B5FC-673F222F26AA.png
Fasen va fint, det där
Är en av mina absoluta favoriter! Snyggt med det röda, och ja jag är för tooliga divers😊

Tillbaka
Topp