Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade jag bott i Swe så joNågon här som ska på oris-eventet idag?![]()
Oris-event? Vad har jag missat?!Någon här som ska på oris-eventet idag?![]()
https://facebook.com/events/s/osc-stockholm-hos-klockmaster-/1643732515988631/Oris-event? Vad har jag missat?!
Jag var och klämde på en, eller snarare två, förra helgen på KM Fältöversten. Riktigt trevliga och satt som en smäckNågon som ska boka / köpa nya Pro Pilot?
Rätt sexig!
![]()
Ah. Det var synd! Borde nästan vara lag på att det ska finnas länkjusteringJag var och klämde på en, eller snarare två, förra helgen på KM Fältöversten. Riktigt trevliga och satt som en smäck
Tog tyvärr inga bilder
Väldigt tråkigt att det inte finns någon justering alls i clasp, utan endast hel och halvlänkar…
instämmer och då gärna justering utan verktygAh. Det var synd! Borde nästan vara lag på att det ska finnas länkjustering![]()
Grym! Grattis!Snuskigt nöjd med min nya färgklick, länken kommer sätta pricken över i:et när den kommer hem..
![]()
Läste dock att dom nya gummin endast kommer passa till Cal 400 klockorna då dom har Quick release….Ljusblåa gummit är lite kul ändå. Lite mer somrigt än det svarta, Kanske passar den mörk-blåa tavlan som jag lagt beställning på![]()
Jag har inte provat den mindre men jag tycker 43.5an sitter perfekt. Mina handleder är typ 18.5. Hade funkat med något större ändå utan att sitta illa. Tycker inte alls att det är på gränsen.Hej! Jag är sugen på att köpa en Oris Aquis och funderar lite på storlek. Hur upplever ni 41.5mm kontra 43.5mm?
/Samuel
Tack vare bandhornens utformning brukar dom flesta kunna köra större diameter på aquis än på andra klockor. Tror dock det är en modell som är bäst att prova på handleden för att få en egen uppfattning.Hej! Jag är sugen på att köpa en Oris Aquis och funderar lite på storlek. Hur upplever ni 41.5mm kontra 43.5mm?
/Samuel
Vacker så att det gör ont!!!Kör väl ännu en gång på thORISday
![]()
Haha, tusen tackVacker så att det gör ont!!!
Ok! Tack för bra input!Jag har inte provat den mindre men jag tycker 43.5an sitter perfekt. Mina handleder är typ 18.5. Hade funkat med något större ändå utan att sitta illa. Tycker inte alls att det är på gränsen.
Tack vare bandhornens utformning brukar dom flesta kunna köra större diameter på aquis än på andra klockor. Tror dock det är en modell som är bäst att prova på handleden för att få en egen uppfattning.
Ok! Toppen, tack är input!Jag har inte provat den mindre men jag tycker 43.5an sitter perfekt. Mina handleder är typ 18.5. Hade funkat med något större ändå utan att sitta illa. Tycker inte alls att det är på gränsen.
41,5Hej! Jag är sugen på att köpa en Oris Aquis och funderar lite på storlek. Hur upplever ni 41.5mm kontra 43.5mm?
/Samuel