• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

En liten Aquis på gummi i värmen 👌
C903203F-F441-4FEF-929A-86E8383E5F40.jpeg

Tänkte kolla in här och fråga om någon äger en aquis whaleshark som den inte använder så frekvent som den borde, och är du inte ett skit intresserad av att sälja den så är jag nyfiken på lite synpunkter samt bilder, går i köptankar och tycker minst sagt att den ser unik ut!

Drygt två månader senare och min Aquis är hemma igen! Bytt urverk bl a och jag tycker det spontant märks. Rotorn snurrar t ex lättare nu än innan bytet. Jag har dock inte testat om visarhoppet är kvar när man ställer tiden. Det ger sig. Nu är jag bara glad den är hemma igen 😊
20220712_192138.jpg

Drygt två månader senare och min Aquis är hemma igen! Bytt urverk bl a och jag tycker det spontant märks. Rotorn snurrar t ex lättare nu än innan bytet. Jag har dock inte testat om visarhoppet är kvar när man ställer tiden. Det ger sig. Nu är jag bara glad den är hemma igen 😊
20220712_192138.jpg
Visarhoppet borde vara kvar iaf om det är att minutvisaren flyttar sig lite när du ställt tiden? Undviks bara genom att gå förbi med någon minut och sedan tillbaka till klockslaget du ska ställa in. Är så på det urverket :) Får erkänna att jag inte minns om det var i en av alla video recensioner eller i instruktionsboken jag sett det :)

Tillbaka
Topp