Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Att det är skönt att de gjorde en variant som väcker absolut noll ha-begär till skillnad från förra årets. Jobbigt med ouppnåeliga klockor.Årets Hölstein edition, vad tänker vi?
Spirit of the 1990s - Hölstein - Change for the Better - Oris. Swiss Watches in Hölstein since 1904.
Manufacturer of luxurious mechanical watches. Discover the Oris collection and all novelties on the official Oris website.www.oris.ch
![]()
Årets Hölstein edition, vad tänker vi?
Spirit of the 1990s - Hölstein - Change for the Better - Oris. Swiss Watches in Hölstein since 1904.
Manufacturer of luxurious mechanical watches. Discover the Oris collection and all novelties on the official Oris website.www.oris.ch
![]()
När jag såg bilden tänkte jag att den säkert var 45mm, deras mer funky klockor brukar ju ligga där i krokarnaFörvånande med 36'5mm i diameter, men å andra sidan ser den ut att vara 2cm tjock![]()
Nja, det där inget man springer benen av sig för. Som sagt den ser lite puckig ut, lite mindre och rätt hög. Hade hoppats på något roligare.När jag såg bilden tänkte jag att den säkert var 45mm, deras mer funky klockor brukar ju ligga där i krokarna![]()
Lite lustigt att de tar upp ett gammalt verk, boett o krona och sätter på en ny LE? De måste hittat ett gäng delar i lagret som de ville använda. Annars tycker jag att snabbändring av timmarna är en rätt bra idé. Men boett o krona känns väldigt mkt 90-tal.Årets Hölstein edition, vad tänker vi?
![]()
Jag försökte leta upp den dom släppte på 90-talet men den ser ut att ha varit 39mm…..vilket skapar frågan: varför gjorde dom inte även denna i 39mm? Dom kanske bara vill göra tvärtom alla andra och skapa mindre varianter av gamla modeller istället för störreLite lustigt att de tar upp ett gammalt verk, boett o krona och sätter på en ny LE? De måste hittat ett gäng delar i lagret som de ville använda. Annars tycker jag att snabbändring av timmarna är en rätt bra idé. Men boett o krona känns väldigt mkt 90-tal.
Mycket charmig! Vet du ungefär årsmodell på den?
99/00Mycket charmig! Vet du ungefär årsmodell på den?
Riktigt fin, blått och brons gör sig bra ihop! Köpte du ny eller begad?Blev en Brashear Chrono idag
![]()
BeggadRiktigt fin, blått och brons gör sig bra ihop! Köpte du ny eller begad?
Vill också ha en sån länk! Var hittade du den?Köpt en beg länk till min ChronOris Movember Edition. Modellen såldes bara med läder + Nato. 19 mm luggar begränsar urvalet så man får passa på att handla när tillfälle ges. Skön länk och 5 håls microjustering. Blir nog bra detta!![]()
En polare köpte en Chronoris men ville inte ha länken. Ren tur alltsåVill också ha en sån länk! Var hittade du den?![]()
Tycks heta Oris Artelier Skeleton. Kolla på Chrono24, finns med bättre pris där inom EU.Går i tankarna att inhandla en Oris Artellier Skeleton (se länk). Fann denna och tycker priset verkar bra, eller?
![]()
01 734 7721 4051-07 5 21 61FC Oris Culture BEGAGNAD Pris 13 395 kr
Oris Culture Silver/Läder Ø40.00 mm, tillverkningsår 2007-2007. Pris 13 395 kr.www.uretvintage.se
Någon son haft en sådan eller kan berätta mer om modellen samt urverk då jag inte är speciellt kunnig inom detta ?
Och ja jag vet att skelett-klockor inte är superpopulärt på KS![]()