Riktigt snygg är den där!Funderar på en sådan. Finns bra armband att köpa. Är 30+, ser ung ut och mer åt vältränade hållet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snygg är den där!Funderar på en sådan. Finns bra armband att köpa. Är 30+, ser ung ut och mer åt vältränade hållet
Blir väl jättebra. Aldrig fel med svart tavla. Men har du en bra Oris återförsäljare nära tycker jag du ska se om de har 38mm varianten hemma. Den ger en ännu mera klassisk look.
Ball! Hur bra fungerar den?Då kom den här lilla leksaken hem
Alltså helt onödigt, men så värt
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ball! Hur bra fungerar den?![]()
Grattis haha, dem där är ju supercoola, antika prylar! Min Oris hälsar!!Då kom den här lilla leksaken hem
Alltså helt onödigt, men så värt
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Grattis haha, dem där är ju supercoola, antika prylar! Min Oris hälsar!!![]()
![]()
![]()
![]()
Gissa vad jag ska roa mig med ikväll?
![]()
Woop woop, mycketDå får jag bara fråga om du är nöjd med köpet?![]()
Woop woop, mycket
Men får nog fasen ha bandet ”bakåfram” för att få claspen centreradMycket märkligt men det funkar
Kolla vad snyggt det blev!
![]()
JappDen blev grym
Blir galet bra till sommaren![]()
Japp
Tyckte det var lite småknepigt att få tillbaka pinnarna igen, kanske bara jag men ett spår i dem för att kunna snurra till rätt hade suttit som en smäck![]()
Inga smedhänder här inte men korvfingrar däremot gjorde det pilligt som fasenJo, det är lite småpilligt att få dom på plats.
Det är ju inte direkt stora grejer, så med grova smedhänder kan det vara jävligt![]()
Mycket bra!Woop woop, mycket
Men får nog fasen ha bandet ”bakåfram” för att få claspen centreradMycket märkligt men det funkar
Kolla vad snyggt det blev!
![]()
Jag har länge tyckt att det borde tillverkas fler manuella klockor med gångreserv på baksidan, så hatten avNytt från Oris. 5-dagars power reserve (mätare på baksidan) och manuell uppvridring. Vettig storlek (38mm).
![]()
INTRODUCING: The Oris Big Crown Calibre 473
With the new Oris Big Crown Calibre 473 you can enjoy a modern manually-wound experience thanks to the new in-house five-day calibre 473.timeandtidewatches.com
![]()
Big Crown Calibre 473 Celebrates a Decade of Oris Movement Creation Program - Worn & Wound
Oris has always been about tradition. They’ve stayed true to their brand heritage, continuing to manufacture watches out of their Northwest Switzerland home in Hölstein since the brand was founded there in 1904. They’ve harkened back to their classic designs and brought them into the 20th...wornandwound.com
![]()
![]()
Köpte en triwing från Klockmagasinet förut, visserligen inget kina pris men kändes stabil och braJag beställde också en billig från Kina, hoppas att den dyker upp i slutet av nästa vecka![]()
Ni som har Black Bay 58.. hur sitter den på en 18.5 cm handled?
Det finns inga klockor hos AD just nu så jag kan inte prova.
Jag har 41mm Longines HydroConguest och den sitter perfekt.
Intressant!Nytt från Oris. 5-dagars power reserve (mätare på baksidan) och manuell uppvridring. Vettig storlek (38mm).
![]()
With the new Oris Big Crown Calibre 473 you can enjoy a modern manually-wound experience thanks to the new in-house five-day calibre 473.timeandtidewatches.com
![]()
Big Crown Calibre 473 Celebrates a Decade of Oris Movement Creation Program - Worn & Wound
Oris has always been about tradition. They’ve stayed true to their brand heritage, continuing to manufacture watches out of their Northwest Switzerland home in Hölstein since the brand was founded there in 1904. They’ve harkened back to their classic designs and brought them into the 20th...wornandwound.com
![]()
![]()
Fin fin! Bra Oris. Lite dyr (allt relativt) dock men mycket trevligNytt från Oris. 5-dagars power reserve (mätare på baksidan) och manuell uppvridring. Vettig storlek (38mm).
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag upplever inte det som ett stort problem på 401 i brons.Intressant!
Verkar vara ett "single barrel"-urverk, men ändå 120 timmars gångreserv. Undrar om om de har löst problemet med hoppande minutvisare när man ställer om tiden?
Men med en 30-40% kan den vara intressant.Fin fin! Bra Oris. Lite dyr (allt relativt) dock men mycket trevlig
Ok, tackar för det. Har själv aldrig haft Oris inhouse-verk, men kan tänka mig att man vänjer sig.Jag upplever inte det som ett stort problem på 401 i brons.
De är slut i lager och inget besked om när nya kommer inKöpte en triwing från Klockmagasinet förut, visserligen inget kina pris men kändes stabil och bra(dom har 2 modeller)
![]()
Oris Triwing skruvmejsel 30 07731 för Aquis 7731 och 7732 klockor
Vi är officiell återförsäljare auktoriserad av Oris Två års internationell garanti Levereras i originalförpackningwww.klockmagasinet.com
Den gillade jag!!!Nytt från Oris. 5-dagars power reserve (mätare på baksidan) och manuell uppvridring. Vettig storlek (38mm).
![]()
![]()
![]()
![]()