• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Gah...
Tror att jag bestämt mig för en Aquis men kan inte välja färg och utförande. Hjärtat säger Cherry men hjärnan grön eller blå...hjälp mig ffs
InCollage_20230317_101918635.jpg
Köp min :) https://klocksnack.se/threads/oris-aquis-clipperton-limited-edition.174819/
 

JonathanR

Panerai
2-Faktor
Gah...
Tror att jag bestämt mig för en Aquis men kan inte välja färg och utförande. Hjärtat säger Cherry men hjärnan grön eller blå...hjälp mig ffs
InCollage_20230317_101918635.jpg

Jag diggar verkligen min cherry och deras gröna färg ser riktigt bra ut i verkligheten. Ska du kör blå får man nästan gå på 5-dagars verk för att få den bästa färgen, där är det stor skillnad på vanliga och inhouse.
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Gah...
Tror att jag bestämt mig för en Aquis men kan inte välja färg och utförande. Hjärtat säger Cherry men hjärnan grön eller blå...hjälp mig ffs
InCollage_20230317_101918635.jpg

Om du vill ha grön eller blå som på bilden så är det bara Aquis med 400-verket som har matchande bezelfärg och då skiljer det 15000:- mellan Cherry och dom andra två.
Men om priset inte har någon betydelse så tycker jag den blå alla dagar i veckan, men själv skulle jag kört på grön, då jag redan har två Aquis med blå tavla :)
 

OnePhat

Rolex
2-Faktor
Jag diggar verkligen min cherry och deras gröna färg ser riktigt bra ut i verkligheten. Ska du kör blå får man nästan gå på 5-dagars verk för att få den bästa färgen, där är det stor skillnad på vanliga och inhouse.
Ja det är väl ungefär den analysen jag gjort också. För ett par dagar sen var jag helt inställd på en blå men nu ligger den 3a på listan.
 

OnePhat

Rolex
2-Faktor
Om du vill ha grön eller blå som på bilden så är det bara Aquis med 400-verket som har matchande bezelfärg och då skiljer det 15000:- mellan Cherry och dom andra två.
Men om priset inte har någon betydelse så tycker jag den blå alla dagar i veckan, men själv skulle jag kört på grön, då jag redan har två Aquis med blå tavla :)
Såklart stålar spelar roll...har en hästfru 😜 (alltså...inte en häst som fru utan...ja du fattar 🤪Ja det här med urverken har du naturligtvis rätt i men det ligger en grön på K&S så prisskillnaden mellan den och Cherry är faktiskt i favör till den gröna. Dock gillar jag bezelen på Cherry'n i kombination med den röda tavlan. Blå känns safe men hur många blåa klockor har man haft?
Bah...hur svårt ska det behöva vara??
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Såklart stålar spelar roll...har en hästfru 😜 (alltså...inte en häst som fru utan...ja du fattar 🤪Ja det här med urverken har du naturligtvis rätt i men det ligger en grön på K&S så prisskillnaden mellan den och Cherry är faktiskt i favör till den gröna. Dock gillar jag bezelen på Cherry'n i kombination med den röda tavlan. Blå känns safe men hur många blåa klockor har man haft?
Bah...hur svårt ska det behöva vara??

Jag tänkte precis rekommendera den gröna på KS, mycket klocka för pengarna :)
 

dodds

Omega
2-Faktor
Gah...
Tror att jag bestämt mig för en Aquis men kan inte välja färg och utförande. Hjärtat säger Cherry men hjärnan grön eller blå...hjälp mig ffs
InCollage_20230317_101918635.jpg
Jag stod för exakt samma val för dig för 1.5 år sen när jag köpte min. Alla är grymt fina och rekommenderar verkligen att du tittar på de IRL (gärna samtidigt så du kan jämföra). Efter långt velande så köpte jag... blå mest av anledning att den var lättast att få in i min garderob och stil. Så här i efterhand så kan jag inte glömma den röda tavlan så någon rödtavlad klocka kommer det bli i framtiden 😊

Det kommer bli rätt hur än du gör. Alla tre är grymma!
 

OnePhat

Rolex
2-Faktor
Jag stod för exakt samma val för dig för 1.5 år sen när jag köpte min. Alla är grymt fina och rekommenderar verkligen att du tittar på de IRL (gärna samtidigt så du kan jämföra). Efter långt velande så köpte jag... blå mest av anledning att den var lättast att få in i min garderob och stil. Så här i efterhand så kan jag inte glömma den röda tavlan så någon rödtavlad klocka kommer det bli i framtiden 😊

Det kommer bli rätt hur än du gör. Alla tre är grymma!
Jag var faktiskt nere hos uris häromdagen och kikade och det var kanske det som var problemet :) Hittade massa färger och kombos jag inte ens funderat på tidigare.
Dock är det ju som du säger...man väljer gärna efter vad som hänger i garderoben men tänkte kanske frångå det tänket för en gångs skull. Grymma klockor är det ju som sagt oavsett vilken färg dom har.
 

neptun

Cartier
2-Faktor
Jag var faktiskt nere hos uris häromdagen och kikade och det var kanske det som var problemet :) Hittade massa färger och kombos jag inte ens funderat på tidigare.
Dock är det ju som du säger...man väljer gärna efter vad som hänger i garderoben men tänkte kanske frångå det tänket för en gångs skull. Grymma klockor är det ju som sagt oavsett vilken färg dom har.
Har precis gjort en klockaffär och skaffat en grön Aquis med 400 verket, kan verkligen rekommendera, den gröna urtavlan är grymt fin.
 

Bilagor

  • 20230319_161725.jpg
    20230319_161725.jpg
    551.5 KB · Visningar: 27

Nilas

Patek
2-Faktor
Dagens nykomling...Oris Diver 65, 40mm.
Rejält trevlig utan tvekan och väldigt lättburen.
Har ju haft många Aquis av olika slag och storlekar och deras äldre divers tidigare samt ett par Pro Pilot's men aldrig en 65:a. Har provat 42mm tidigare men den kändes lite stor i mitt tycke både gällande tavlan och L2L, dock en smaksak det där.
Denna satt som en smäck däremot och ful är den ju inte heller om man säger så 👍🙋‍♂️.

PSX_20230321_164413.jpg
 
Dagens nykomling...Oris Diver 65, 40mm.
Rejält trevlig utan tvekan och väldigt lättburen.
Har ju haft många Aquis av olika slag och storlekar och deras äldre divers tidigare samt ett par Pro Pilot's men aldrig en 65:a. Har provat 42mm tidigare men den kändes lite stor i mitt tycke både gällande tavlan och L2L, dock en smaksak det där.
Denna satt som en smäck däremot och ful är den ju inte heller om man säger så 👍🙋‍♂️.

PSX_20230321_164413.jpg

Jag älskar min 65:a!
Vill du ha länken till den så hittade jag den till bra pris på Olfert 👌
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Jag älskar min 65:a!
Vill du ha länken till den så hittade jag den till bra pris på Olfert 👌

Den sitter ju förbaskat skönt på handleden 👍. Har redan kikat hos Olfert faktiskt 🙂.
Slår svenska ÅF i allt.
Vet dock inte hur jag ska göra gällande länk, den är ju grymt trevlig på lite olika läder också 🤔.
 

Gustoso

Breitling
Dagens nykomling...Oris Diver 65, 40mm.
Rejält trevlig utan tvekan och väldigt lättburen.
Har ju haft många Aquis av olika slag och storlekar och deras äldre divers tidigare samt ett par Pro Pilot's men aldrig en 65:a. Har provat 42mm tidigare men den kändes lite stor i mitt tycke både gällande tavlan och L2L, dock en smaksak det där.
Denna satt som en smäck däremot och ful är den ju inte heller om man säger så 👍🙋‍♂️.

PSX_20230321_164413.jpg
Det där är ju en drömklocka! Grattis till fint köp 👌
 

OnePhat

Rolex
2-Faktor
Tjo i tråden.
Om någon känner att dom har en blå eller cherry Aquis på 41,5mm som bara ligger och skräpar så dra ett PM till mig kanske vi kan lösa det problemet😊.
 

OsOris

Breitling
Dagens nykomling...Oris Diver 65, 40mm.
Rejält trevlig utan tvekan och väldigt lättburen.
Har ju haft många Aquis av olika slag och storlekar och deras äldre divers tidigare samt ett par Pro Pilot's men aldrig en 65:a. Har provat 42mm tidigare men den kändes lite stor i mitt tycke både gällande tavlan och L2L, dock en smaksak det där.
Denna satt som en smäck däremot och ful är den ju inte heller om man säger så 👍🙋‍♂️.

PSX_20230321_164413.jpg
Grattis! Ser ut som en riktig fullträff! 😍
 
Topp