• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Been

Patek
2-Faktor
Passade på att prova lite annat också
D95A5C89-97F6-4D11-B01D-96C0F8D9C935.jpeg
710BE753-D9F7-443D-8925-4903A5E9A78F.jpeg
08FFD511-C082-4882-9B22-A494B47F8EC3.jpeg
 

Emiel

Omega
2-Faktor
Tills man ser prislappen. Det är ju ett bra verk och en klockan titan och jag gillar designen men 50k då har man rätt så många alternativ.
Kan bara hålla med. Det är absolut inte en klocka som jag tänker skaffa, specifikt inte för den prislappen. På något sätt kan jag bara bli glad att den finns dock. Folk brukar ta sig själva lite för seriösa :)
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Detta har kanske diskuterats tidigare i tråden men varför är andrahandsvärdet på Oris så lågt? De ligger på över 20tkr nya (alltså med selita) och säljs ofta för runt 10-12 tkr trots att de är relativt nya.
Ja, lite underligt med tanke på kvalitén. Men Oris har inte samma status i den breda massans ögon så efterfrågan är inte vad den kunde vara. Vissa modeller är nog också lite för udda för att passa alla. Men låga andra handspriser är bara ett problem om man vill sälja ... inte när man köper!
 

Denligbg

Omega
Kanske är så... Inväntar svar från admin så får vi se vad dom säger!
Gissar de allra flesta klocksnackare kollar in Köp & Sälj-sidorna det första de gör när de loggar in på KS så tror inte bumpar i trådar behövs. Som ORIS-fan har iaf jag stenkoll på vad som säljs, inkl. din Upcycle. Cool som få, men det finns ju så många man vill ha utöver den...
Dagens klocka för topic.
20230419_135824.jpg
 

Maio

Omega
2-Faktor
Du kanske inte ska länka bara?
Skriv vad du har till salu, så får den som är intresserad leta upp annonsen.

Gissar de allra flesta klocksnackare kollar in Köp & Sälj-sidorna det första de gör när de loggar in på KS så tror inte bumpar i trådar behövs. Som ORIS-fan har iaf jag stenkoll på vad som säljs, inkl. din Upcycle. Cool som få, men det finns ju så många man vill ha utöver den...
Dagens klocka för topic.
20230419_135824.jpg

Nä sant, kanske skulle bli ett konstant spammande i diskussionstrådarna också...

Kul att du sett den, gillar verkligen konceptet bakom den :)

Men ja håller med Oris gör verkligen sjukt mycket roligt! Det är något med formen på Aquis som är så otroligt trevlig!
 
Topp