Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan bara hålla med. Det är absolut inte en klocka som jag tänker skaffa, specifikt inte för den prislappen. På något sätt kan jag bara bli glad att den finns dock. Folk brukar ta sig själva lite för seriösaTills man ser prislappen. Det är ju ett bra verk och en klockan titan och jag gillar designen men 50k då har man rätt så många alternativ.
Trevligt att du kom
Den blåa är ruskigt fin.Passade på att prova lite annat också![]()
![]()
![]()
OSC varianten ser väldigt trevlig ut! Inte många vita tavlor på Oris modeller de senaste årenPassade på att prova lite annat också![]()
![]()
![]()
Ja, lite underligt med tanke på kvalitén. Men Oris har inte samma status i den breda massans ögon så efterfrågan är inte vad den kunde vara. Vissa modeller är nog också lite för udda för att passa alla. Men låga andra handspriser är bara ett problem om man vill sälja ... inte när man köper!Detta har kanske diskuterats tidigare i tråden men varför är andrahandsvärdet på Oris så lågt? De ligger på över 20tkr nya (alltså med selita) och säljs ofta för runt 10-12 tkr trots att de är relativt nya.
Får man plugga en egen Oris annons som ligger uppe på Klocksnacks köp och sälj här i tråden?![]()
Det var tydligen inte OK för mitt sista inlägg blev bortplockat![]()
Gissar de allra flesta klocksnackare kollar in Köp & Sälj-sidorna det första de gör när de loggar in på KS så tror inte bumpar i trådar behövs. Som ORIS-fan har iaf jag stenkoll på vad som säljs, inkl. din Upcycle. Cool som få, men det finns ju så många man vill ha utöver den...Kanske är så... Inväntar svar från admin så får vi se vad dom säger!
Du kanske inte ska länka bara?
Skriv vad du har till salu, så får den som är intresserad leta upp annonsen.
Gissar de allra flesta klocksnackare kollar in Köp & Sälj-sidorna det första de gör när de loggar in på KS så tror inte bumpar i trådar behövs. Som ORIS-fan har iaf jag stenkoll på vad som säljs, inkl. din Upcycle. Cool som få, men det finns ju så många man vill ha utöver den...
Dagens klocka för topic.
![]()
Grym! Den borstade varianten verkar ha utgått. Fastnade själv för det utförandet, dock 43,5.God morgon Oristråden!
![]()
Borstade varianten är den ultimata tool-dykaren imho. Ligger säkert i klocklådan. Svår att ersätta under 20.000:-Grym! Den borstade varianten verkar ha utgått. Fastnade själv för det utförandet, dock 43,5.
Super fin Aquis Relief! Älskar när det finns en bit textur på bezelnGlad första maj!
Tog en välbehövlig paus från KS under april men skönt vara tillbaka!
Knäppte såklart lite kort på mina Orisar ändå
![]()
![]()
Tack! Ja det gör mycket av klockanSuper fin Aquis Relief! Älskar när det finns en bit textur på bezeln![]()