• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Saknad men ej glömd

Topper edt
För er som inte känner till den

Modellen var ett samarbete mellan Topper och Oris. Topper är/var en auktoriserad återförsäljare i California.
100 klockor tillverkades och såldes bara av Topper.
Det som särskiljde Topper-versionen mot dåvarande 65or var


  • Ingen datumvisning
  • Orange plupp på vridningen
  • Vridningen hade ingen pvd-behandling
  • Orange spets på sekundvisaren





20161108-P1000427.jpg


20161108-P1000403.jpg
En av de bästa 65orna tycker jag! Synd att man i princip aldrig ser någon till salu. Hade inte du den för många år sedan?
 
Riktigt snygg, även om just din konfiguration med vridning är en av få dykare i min bok som passar riktigt bra på läder. Är tavlan blå eller svart?🙂
Ah. Vridningen i brons ge verkligen möjligheten att köra brunt då i läder eller gummi. Har ett brunt gummi påväg också eftersom jag ville testa för att se hur den ser ut i brunt.
Tavlan är mörkblå. Har testat med svart band men funkar inte riktigt så bra enligt min åsikt
 
Nån som har erfarenhet av denna pjäs?
Klämt på. Fantastisk. Grym lyster på tavla, snygg kombo med bandet, och reliefbezeln ramar in perfekt.
IMG_0618.jpeg
 
Jag är lite sugen på en Oris divers 65 citron candy i brons. Är det någon här som har erfarenhet av denna och kan berätta om den känns värd sitt pris? :)
 
Tillbaka
Topp