Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, Sellita SW200-1 är enkla och billiga att serva hos de flesta urmakare. Det är den stora fördelen med att välja bort inhouseverk. Lite tråkigare, men mycket billigare i både inköp och underhåll. I somras tog Urbrev 2970 kr för en helservice av en ProPilot exempelvis. Det är ju inte farligt.Har ni koll på service på kaliber 733? Tänker att det lär vara relativt billigt med tanke på att det är ett Selitta-verk?
Tänker både hur länge de kan hålla samt prismässigt för service.
Tack för snabbt svar. Har en caliber 400 men sugen på att addera en ny till samlingenJa, Sellita SW200-1 är enkla och billiga att serva hos de flesta urmakare. Det är den stora fördelen med att välja bort inhouseverk. Lite tråkigare, men mycket billigare i både inköp och underhåll. I somras tog Urbrev 2970 kr för en helservice av en ProPilot exempelvis. Det är ju inte farligt.
Snyggt & tufft, bandet förhöjer helheten! Tror den skulle passa bra även med BCPD Movember. Vad tror du? Tipsa gärna om var man kan köpaNu jäklar går jag all in för 70-talet! Nytt bund till Chronorisen.![]()
Jag prövade på min BC och det såg bra ut men jag tror att ett vanligt bund är ännu bättre. Jag köpte från denna firma: atelierferrer.comSnyggt & tufft, bandet förhöjer helheten! Tror den skulle passa bra även med BCPD Movember. Vad tror du? Tipsa gärna om var man kan köpaHär är min med ett sail cloth-band.
Tack för info!Jag prövade på min BC och det såg bra ut men jag tror att ett vanligt bund är ännu bättre. Jag köpte från denna firma: atelierferrer.com
Riktigt skön! Hur många Orisar har du egentligen?!Och i dag kör vi den här udda pjäsen
![]()
Riktigt skön! Hur många Orisar har du egentligen?!![]()
Otroligt! Bra samling. Du måste ge oss en genomgång av dina/era Orisar någon gång! Vore kul att se.Oj, det är väl 13-14 st, plus två bordsur
Och så har tjejen två också![]()
Jag tycker båda är lika fina faktiskt. Den vita ser lite mer lekfull ut kanske.Jag gillar den men har lite svårt med vit boett ihop med brons.
Den svarta tycker jag funkar bättre med guldindex och visare.
![]()