Vilken storlek är det där?Dubbelpostar lite..
![]()
![Sun with face :sun_with_face: 🌞](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f31e.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken storlek är det där?Dubbelpostar lite..
![]()
Det är 39,5mmVilken storlek är det där?![]()
Den är så sjukt snygg!!!!Hav, sand och brons
![]()
Den är så sjukt snygg!!!!
Jag har varit så nöjd med min diver 65 bronze bezel tills jag såg denna häromdagen.
Tar gärna lite mer bilder om det går för sig, för att få en verklighetskänsla av denna för jag är riktigt sugen!!
Ärgar den eller är den mest metall inåt?
Ursäkta att jag är otydligSka ta lite mer bilder om jag kommer ha den i veckan, annars dyker det väl upp något någongång, mellan varven av olika klockor
Vad menar du med "Ärgar den eller är den mest metall inåt?"?
Ursäkta att jag är otydlig
Om den gör dig grön/blå på armen (ärg) elle rom det är mest ren metall (inte brons) inåt huden.
Har aldrig haft någon klocka och armband i brons så är bara rädd att den färgar av sig
Kollat en den på den som kallas Bi-Co för den är ju bara brons utåt och int emot huden
Tack!!!Aha, den är i brons överallt förutom baklocket.
Har inte färgat av sig någonting, varken på kläder eller hud.
Nja. Jag har en cotton candy i helbrons utom baklocket.Tack!!!
Då behöver jag inte tänka på det
Tack!!Nja. Jag har en cotton candy i helbrons utom baklocket.
![]()
Blir du svettig om handleden och den sitter där en hel dag får du nog räkna med att bli grön-svart om handleden. Är du bara torr är det en ickefråga, men svett gör att man blir grön med tiden. Har hänt mig under sommaren nu.
Sedär, just sån info jag behöver hade inte en tanke på det. Trist att de inte så det i butik direktDet är väl integrerat band/länk på den modellen? Då är det nog bara original som gäller tyvärr.
Låter väl dyrt tycker jag. Vet inte om det är rätt modell, men det finns fler.Hej!
Jag har haft min Oris Aquis med gummilänk i ett par år nu gillar den lika mycket än men
har börjat snegla mer och mer åt en stållänk för lite mer dressat utseende.
Jag var inne på klockmaster för lite tips men blev ganska tråkigt bemött så tappade lusten helt.
Sökte snabbt på nätet och en ny stållänk från Oris ligger på ca 6k, lite mycket för min plånbok just nu.
Kan man köpa ”icke originallänk” eller är det tabu?
Något jag bör tänka på, mått, märke, lämplig ÅF i Göteborg eller på nätet m.m
Tack på förhand!
Tack för tipset. Ska de upphöra som AD för Oris?Tips! C/O Carl rear ut sina Oris. Passade på att köpa en pointer date
![]()
Jaha! Där skulle man visst vart mer på hugget. Nåväl, vad är väl en oris på handleden..Tips! C/O Carl rear ut sina Oris. Passade på att köpa en pointer date
![]()
Finns en del kvar. Man behöver logga in för att se det rabatterade priset.Jaha! Där skulle man visst vart mer på hugget. Nåväl, vad är väl en oris på handleden..
Tack för info!Finns en del kvar. Man behöver logga in för att se det rabatterade priset.
Hej Forumet!
Har en riktig gammal trotjänare i form av en Oris divers date liggandes. Uret inhandlades på en resa till Göteborg 2013 och satt många år dagligen på handleden.
Den senaste tiden är den tyvärr förpassats till sin låda, då haveri på länken uppstått. Först gick den av närmst boet, men efter lite ”ful-meck” kunde jag korta länken och ändå få ihop den.
Glädjen var dock kortvarig, och en stund senare gav ytterligare en länk upp. (den närmst låset)
Min fråga är; går dessa bitar att få tag på som reservdel? Slippa helst att lägga mer än halva klockans värde på en ny ställänk…
Väl mött! /J