• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Det är tyvärr mer än bara skruven som är borta. I den mindre länken är det ”fasta stiftet” knäckt och på den större länken saknar jag ett ”horn”… 😞

Aha, då kan det bli lite dyrare men jag skulle tro att en bra urmakare kan fixa till det utan att det skulle kosta en förmögenhet.
En ny länk går ju ändå på typ 4-5 tusen.
 
Dagens...🙋

1000004297.jpg
 
Det är tyvärr mer än bara skruven som är borta. I den mindre länken är det ”fasta stiftet” knäckt och på den större länken saknar jag ett ”horn”… 😞
Tycker det ser ut som att du har kört den där i stort sett till vägs ände.
Den har varit med om en hel del. Om den levt sedan 2013 är den väl att betrakta som avskriven vid det här laget.
Det går att hitta de där klockorna begagnade lite nu och då till inga jättepengar, komplett klocka alltså. Och i bättre skick än din. Satsa på det, tycker jag. Då har du två klockor, men bara en länk. Du skulle kunna skaffa en gummirem till den klocka du redan har. De dyker också upp begagnade emellanåt.
Men att köpa en lös länk till den där, det hade inte jag gjort.
 
Tycker det ser ut som att du har kört den där i stort sett till vägs ände.
Den har varit med om en hel del. Om den levt sedan 2013 är den väl att betrakta som avskriven vid det här laget.
Det går att hitta de där klockorna begagnade lite nu och då till inga jättepengar, komplett klocka alltså. Och i bättre skick än din. Satsa på det, tycker jag. Då har du två klockor, men bara en länk. Du skulle kunna skaffa en gummirem till den klocka du redan har. De dyker också upp begagnade emellanåt.
Men att köpa en lös länk till den där, det hade inte jag gjort.
Tack för din feedback! Jag är inne på samma bana tyvärr, marknadsvärde är vad det är. Visst man kan vara sentimental, men är inte supersugen på att plöja ner så mycket i klockan. Gummi hade absolut ett alternativ, skall hålla ögon/öron öppna.
 
Förstår vad du menar. Det är ett samarbete med en välgörenhetsorganisation, en del av intäkterna skänks bort, så på så sätt är det ju roligt.
Precis! Just denna variant vänder sig till de som vill stötta välgörenhetsturneringen Les Défenseurs de l’Enfance som anordnas av organsiationen Ligue de Football Professionnel.

Utan detta engagemang blir det mest lekfullt teckensnitt och färgglada bokstäver utan någon speciell betydelse.
 
Jag hade en likadan, det var min första mekaniska klocka. Sålde den för att köpa min Omega ”Peter Blake”, som jag älskar men ångrar fortfarande att jag sålde Oris:en. 😊

Aquisen är ju oftast förmånlig att köpa begagnad om man ser till vad man får för pengen 👍.
Det är bara att börja jakten 😁.
 
Min fjärde Oris klocka, vet inte varför men varje gång man sålt en så går de ett litet tag o så tänker man va fasiken sålde man för 😅 men denna får stanna i samlingen nu , riktigt goa klockor o hittade en i en färg jag alltid velat ha 😅😅
 

Bilagor

  • 770AAF13-78A3-42AA-AFD7-ADE49CD1D31B.jpeg
    770AAF13-78A3-42AA-AFD7-ADE49CD1D31B.jpeg
    344.6 KB · Visningar: 10
Min Oris fick den i 30 års present den är 21 år gammal
Osäker på. Modell, vet någon?
Grattis till den fina klockan! Enligt Oris så heter din variant Rectangular Complication 2002. (Vissa kallar Rectangular-modellerna för Miles baserat på en liknade modell från Oris). Du kan även Googla på Oris 7528. Jag har en Rectangular Day-Date😊
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp