• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Dagens Oris! 🐻

Suktat i flera år, så nu slog jag till. Äntligen! Väldigt nöjd 😃
IMG_8220.jpeg
IMG_8222.jpeg
IMG_8205.jpeg
Riktigt fin den där!

Om någon har en mindre aquis modell och sugen på att testa en aquis el hierro 43mm, kanske vi kan få till ett byte.

IMG_0221.jpeg
Min är såklart full set och pengar upp/ner är inga problem.

Ja, av någon konstig anledning, med hela klocklådan full av Orisar, så fick jag på mig en annan klocka i dag😅
Ber så hemskt mycket om ursäkt denna ThOrisday😁

Hej på er, jag har länge läst på forumet men detta är mitt första inlägg. Jag har sedan ett par år tilllbaka två Oris-klockor. En hammerhead och en Divers Sixty-Five.

Under ganska lång tid har jag letat efter ett rubber / gummi strap till min Hammerhead. Det är 24 mm-armbandet. Part number enligt Oris support är: 07 4 24 64EB

Det går såklart att köpa nytt men jag kollar här först, är det någon som går i säljtankar? Eller vet någon som kan tänkas gå i säljtankar?

Tack på förhand, allt gott!

Om du inte får tag i något begagnat så finns det rimligt prisatta här:

285€ med clasp och 110€ utan.
Tack för snabbt svar!

Yes, det är även lite rabatt hos den handlaren nu. 263 euro kostar det med clasp. Har ni erfarenhet av denna handlaren? Det står att mitt köp är fraktfritt. Har dock mailat frågat om detta stämmer.

Är lite förbryllad över en sak på den nya Orisen. Istället för att sätta den gängade halsen direkt in i boetten sitter den på en "bricka" eller liknande? Har inte sett den lösningen förr och inzoomat ser det inte så snyggt ut? Någon urmakerikunnig som kan förklara/kommentera?
Screenshot_20241021_183524_Chrome.jpg
Screenshot_20241021_183546_Chrome.jpg

Är lite förbryllad över en sak på den nya Orisen. Istället för att sätta den gängade halsen direkt in i boetten sitter den på en "bricka" eller liknande? Har inte sett den lösningen förr och inzoomat ser det inte så snyggt ut? Någon urmakerikunnig som kan förklara/kommentera?
Screenshot_20241021_183524_Chrome.jpg
Screenshot_20241021_183546_Chrome.jpg
Nä, fy. Den ser nästan lika jävlig ut som kronan på BB36 enligt mig (ja, så här ser den ut helt inskruvad).

1000012409.jpg

Tillbaka
Topp