• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

sinner

Panerai
Hur länge har du haft den? Är grymt fin!
Tänkte bara höra hur pass mycket mörkare den blir, du har inga bilder på när den var ny vs nu?

Tack! Jag har tyvärr ingen bild på den när den var ny men det kan du googla fram :) Jag har haft den sen januari.
Det blir ganska ganska mörk, främst på vridringen, siffrorna står upp en aning så dom blir aldrig lika mörka då de skaver mot kläder hela tiden.
Det är svårt att förklara men effekten är grym.
Jag har inte utsatt klockan för mycket mer än vardagsbruk, med andra ord har ingen tvångspatinering gjorts.
Jag tänker att det får ta den tid det tar helt enkelt, det blir säkert andra puckar efter semesterns alla aktiviteter innehållande sol och vattenlek i sjöar och hav,

Grym bronspatina @sinner !

Hur känns oxideringen på boetten nu? Sträv/smutsig?

Tack!
Den känns inte sträv överhuvudtaget. Jag vet inte hur jag ska förklara, den måste upplevas men den har blivit mörkare utan att ytan påverkats nämnvärt.
Det fina är att de ytor som skaver mot kläder är betydligt ljusare.
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
C854DB71-C665-46F0-9AF1-65849052EAE5.jpeg
Är det någon mer som sitter och trycker på en vintage Chronoris? :)
 

bico

Breitling
Lite många inlägg nu, men fick precist mail om att den här fina klockan hade kommit till AD som jag hade beställt. Synd bara att det är några veckor kvar tills man åker till andra hemmet. Hoppas tjejen blir glad nu när hon fyller år...

oris2.jpeg

Blir hon inte glad av den klockan får du nog svårt att göra henne glad. Den är ju så fantastiskt snygg!

/Birger
 
Topp