• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Movember är i stort sett samma modell som Oris Sixty Five 40 mm med brons/stål vridning som släpps nu i sommar. Du kan läsa mer om den här:
https://www.hodinkee.com/articles/oris-divers-sixty-five-bronze-bezel-introducing
och på Oris hemsida:
https://www.oris.ch/en/watch/oris-divers-sixty-five/01-733-7707-4354-07-5-20-45
och jämföra med Movember: https://www.oris.ch/en/watch/oris-movember-edition/01-733-7707-4084-set-ls

Skillnaden mellan modellerna är, förutom att du stödjer Movember-rörelsen med en liten slant, estetisk. Till Movember versionen får du även med ett extra nato-armband och en annan låda.

Jag tycker själv att klockorna ser fantastiskt fina ut på bild (har inte hunnit klämma på någon av dem). Urverket Oris 733 bygger på Sellita SW200-1 och är som jag har förstått det ett pålitligt urverk.

20% rabatt ger ju ett fint incitament till att slå till ;)

Tack! Ska definitivt in och läsa.

De har haft ganska stor framgång med just sixty five eller?

Hur är Oris annars med sina urverk och kvalite överlag?

Oris Aquis i sitt rätta element: löprunda med dopp.
IMG_20180527_064504.jpg
IMG_20180527_064336.jpg

Är kondens inne i klockan något jag behöver oroa mig över när vi ska till Mallorca om några veckor.
Tänker att det blir snabba temperaturväxlingar mellan sol och bad tex. Ska nämligen försöka använda min Oris så mycket som möjligt.

Är kondens inne i klockan något jag behöver oroa mig över när vi ska till Mallorca om några veckor.
Tänker att det blir snabba temperaturväxlingar mellan sol och bad tex. Ska nämligen försöka använda min Oris så mycket som möjligt.
Du behöver kanske inte lägga klockan i frysen och sen ut i den stekande solen ;)
Nädå men kör hårt! Inga problem :)

Har under alla år tyckt Oris, i alla fall några modeller, är riktigt fina. Sen ligger de ju i en prisklass, även nya, som plånboken ofta klarar av. en dag ska jag ha mig en!

Min första riktiga klocka va en Oris aquis och dom kan man få för riktigt bra peng om man jagar lite. Helt galet va den har hängt med bra och sitter bra på mig än idag. Har både stål och gummi till den. Hade jag haft valet i kvalet att bara få behålla 1 klocka och sälja alla andra, hade det varit min Oris som fick stanna. #enriktigvapendragare

Min första riktiga klocka va en Oris aquis och dom kan man få för riktigt bra peng om man jagar lite. Helt galet va den har hängt med bra och sitter bra på mig än idag. Har både stål och gummi till den. Hade jag haft valet i kvalet att bara få behålla 1 klocka och sälja alla andra, hade det varit min Oris som fick stanna. #enriktigvapendragare
Kul att höra!
Jag ser mycket fram emot att börja bära den.

Vad är det för bandstorlek (bredden) på 42mm boetten? Antar att den ser grym ut med ett Natoband så här på sommaren också!!

Tillbaka
Topp