• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

94F2ED0F-570A-48E4-93AC-37A9B95AEBB3.jpeg

Senaste köpet. Min tredje Aquis Date og en klar favorit.

Vanligvis ikke så fan av PVD klokker, men må si at jeg er rett nöjd med Orisen. Tycker den er grymt snygg med både svart og orange gummi.
Tyckte den blev jäkligt fet på orange gummi! Sommarklocka till tusen :)

Smacka du på med en grön direkt, eller har du någon mer dykare med svart urtavla ? Är rädd att man ska ångra sig om man kör en grön direkt. Men den är ju så mycket snyggare än de andra färgerna :wideyed:
Har haft massor av dykare med svart tavla och har fortfarande några. Detta är min första gröna men den är ruggigt bra måste jag säga. I alla fall nu på sommaren.

Har även haft den blå-svarta på länk och den är också väldigt snygg. Denna är dock lite roligare.

• Like
Reactions: STC
Har haft massor av dykare med svart tavla och har fortfarande några. Detta är min första gröna men den är ruggigt bra måste jag säga. I alla fall nu på sommaren.

Har även haft den blå-svarta på länk och den är också väldigt snygg. Denna är dock lite roligare.
Den tavlan är verkligen fin! Men när jag provade den så upplevde jag dess gröna insert som lite för matt. Går det att byta till svart insert på bezelen? Nån som är händig i Photoshop som kan snickra ihop en sådan bild?

Själv är jag sugen på denna
https://klocksnack.se/threads/oris-el-hierro-le-292-2000.93739/

Nån som vet om röda gummit passar på den?
https://monochrome-watches.com/oris-regulateur-der-meistertaucher-2017-dive-watch-price/

Många frågor, ni kanske vet svaret på någon av dem.

Mvh

Bra för dig! Jag var för långsam.
Men du kanske kan svar på min armbandsfråga i inlägget ovan?
Om jag forstår din fråga rett så undrar du om det röda gummit passer på den svarta el-hierro?
El-hierro er den gamle 43 mm aquis og den med röd gummi ser ut som den nye på 43,5mm. Dom har inte samme gummi. Tror den nye er tunnare og den har lite sndre luggs. Se Bild

C860A906-A736-4901-85BB-D37C19C4DC03.jpeg

Någon som har läderbandet til oris? Inte sett nån med det än och undrar lite hur kvaliteten er på det? Kommer det med viklås?

Tillbaka
Topp