• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Jag har fått priser mellan 3200-3500:- för konpletk gummiband. Stämmer att de höjt priserna på både klockorna och banden nu efter augusti..

Är själv inne och ska köpa mig en Oris så hört med flertalet om priser osv.
Jag fick erbjudande förra månaden på 2600 för komplett gummi från en AD via Facebook. Men med nya prishöjningen kan det erbjudandet ev utgått...

Ha en fin Oris-onsdag! :)
20180905_101728.jpg

Inte bara ovansidan som är bra. Undersidan med dess spänne går inte heller av för hackor. Riktigt mäktigt och utstrålar ren och skär power. Som om inte det skulle vara nog så är spännet snyggare än många klockor och har en mycket väl fungerande microjustering. Ja det var nog allt :D.
PSX_20180910_192059.jpg

Börjar bli riktigt sugen på en PVD-Aquis som nästa års badklocka och vänder mig givetvis till er i denna tråd för råd. Som jag har förstått det finns det inga PVD-behandlade klockor av den senaste generationen, vilket gör att jag kanske får skippa PVD om jag vill ha en sprillans?

Ni som har ägt båda modellerna; hur upplever ni storleksskillanden, 43 mm mot 43,5 mm?

Endast intresserad av gummi då jag inte kommer överens med länken.

Tack på förhand!

Börjar bli riktigt sugen på en PVD-Aquis som nästa års badklocka och vänder mig givetvis till er i denna tråd för råd. Som jag har förstått det finns det inga PVD-behandlade klockor av den senaste generationen, vilket gör att jag kanske får skippa PVD om jag vill ha en sprillans?

Ni som har ägt båda modellerna; hur upplever ni storleksskillanden, 43 mm mot 43,5 mm?

Endast intresserad av gummi då jag inte kommer överens med länken.

Tack på förhand!
Storleksmässig känns den nya mindre en den gamla. Möjligens lite ”rundare” pga större bezel, men både länken och klockan er mycket tunnare och känns som en mindre klocka. Om jag ska köpa en ny Aquis kommer jag köpa en eldre modell på gummiband, men skal jag ha en med länk hadde jag köpt den nya utan tvil.

• Like
Reactions: S.N
Hej igen (ursäkta mitt tjat om band!)
Jag har varit i Kontakt med Oris nu också angående vilka band man kunde ha till Source Of Life och fick till svar detta; (Enligt klockaffären var det bara gummit i svart,blå,grått som fanns och det skulle kosta 3500kr, antar läderbandet är dyrare)

Följande alternativ finns att välja
Steel bracelet 07 8 24 05PEB
Brown leather strap with folding buckle 07 5 24 10EB
Black rubber strap with folding buckle 07 4 24 64EB
Grey rubber strap with folding buckle 07 4 24 63EB
Blue rubber strap with folding buckle 07 4 24 63EB

Med andra ord finns det inte så mycket att välja på direkt. (Tyvärr). Jag klippte ihop detta i paint lite fort. Är detta en bra kombo tycker ni? Hiss eller Diss?
Detta är då Brown leather strap with folding buckle 07 5 24 10EB.
Bland alternativen som finns gillar jag denna. Lär väl dock hamna på 5000kr med mejsel för att få hem detta.

Jag behöver såklart inte byta band, men gillar friheten och känns lite roligare att kunna växla lite. Man får ut lite mer av klockan helt enkelt. Så lite trist det inte finns mer alternativ när det kommer till Oris.

rr.jpg

Bilagor

• rr.jpg
    rr.jpg
    52.5 KB · Visningar: 3
Jag har varit i Kontakt med Oris nu också angående vilka band man kunde ha till Source Of Life och fick till svar detta; (Enligt klockaffären var det bara gummit i svart,blå,grått som fanns och det skulle kosta 3500kr, antar läderbandet är dyrare)

Med andra ord finns det inte så mycket att välja på direkt. (Tyvärr). Jag klippte ihop detta i paint lite fort. Är detta en bra kombo tycker ni? Hiss eller Diss?
Bland alternativen som finns gillar jag denna. Lär väl dock hamna på 5000kr med mejsel för att få hem detta.

Jag behöver såklart inte byta band, men gillar friheten och känns lite roligare att kunna växla lite. Man får ut lite mer av klockan helt enkelt. Så lite trist det inte finns mer alternativ när det kommer till Oris.

rr.jpg
Tycker den där kombon är kanonfin. Funderar själv på mörkbrunt läder till min Aquis som vinterband. Minns inte exakt pris men typ 3,5 K för bandet och ca 850 för mejsel. Skall dock inte vara omöjligt att hitta ett billigare mejselalternativ om man letar lite. Tror att det bl.a. är någon spelkonsol som använder tri-wing eller vad det nu kan kallas.

rr.jpg
Gillar också kombon! :)

Tillbaka
Topp