• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Hemlis ;)
Iaq5IabgT%iaQUTuvQYgxA.jpg

Ev snart på annons om min beställning av ny klocka blir bekräftad!

Fick svar angående nya band (gummi) till Oris - Source of Life.
Tydligen är det bara 3st man kan välja mellan.

Från AD:
"Nu fick jag svar från Oris, det finns grått,svart eller blått till din klocka, pris med vilkas är 3500,- och mejsel till att byta band kostar 500,- om du köper band."

Lät väldigt dyrt med 3500kr? Iof tog samma affär 500kr för att korta länken, vilket jag tyckte kändes lite väl dyrt.
Motiveringen var "Ja men du har ju köpt en dyr klocka också".

Senast ändrad:
Fick svar angående nya band (gummi) till Oris - Source of Life.
Tydligen är det bara 3st man kan välja mellan.

Från AD:
"Nu fick jag svar från Oris, det finns grått,svart eller blått till din klocka, pris med vilkas är 3500,- och mejsel till att byta band kostar 500,- om du köper band."

Lät väldigt dyrt med 3500kr? Iof tog samma affär 500kr för att korta länken, vilket jag tyckte kändes lite väl dyrt.
Motiveringen var "Ja men du har ju köpt en dyr klocka också".
Utgår från att det inte är samma ställe du köpte klockan ifrån?
Banden är dyra, men sen finns det ju ingen annan som gör Orisband heller, så det blir ju som i många andra fall ”fri prissättning” när man har något av ett monopol på en produkt..

Utgår från att det inte är samma ställe du köpte klockan ifrån?
Banden är dyra, men sen finns det ju ingen annan som gör Orisband heller, så det blir ju som i många andra fall ”fri prissättning” när man har något av ett monopol på en produkt..
Nej, så är det iof. Dock när jag bytte band till min förra Oris Aquis inne i stan så gjorde hon det gratis och direkt. Här betalade jag 500kr och fick vänta till eftermiddagen.
Antar ändå att banden finns att köpa på nätet? Vet dock inte vilka band det är jag kan köpa?

Nej, så är det iof. Dock när jag bytte band till min förra Oris Aquis inne i stan så gjorde hon det gratis och direkt. Här betalade jag 500kr och fick vänta till eftermiddagen.
Antar ändå att banden finns att köpa på nätet? Vet dock inte vilka band det är jag kan köpa?
Har Oris höjt prisene på banden senaste månadene? Annars er 3500kr veldig dyrt. Jag har kollat iaf 4-5 olika ADs for några månader sen og alle tog under 2500-2800kr.

Tror nästan det. När jag kollade på läderband (inkl viklås) i våras har jag för mig att jag fick ett pris runt 2,8 och förra veckan sade man typ 3,5.
Jag kikade i höstas då har jag för mig att dom låg på 2.8, när jag köpte clipperton för ca en månad sedan så kosta gummibanden 3.2 om jag inte missminner mig. Hos AD i Norrköping

Jag kikade i höstas då har jag för mig att dom låg på 2.8, när jag köpte clipperton för ca en månad sedan så kosta gummibanden 3.2 om jag inte missminner mig. Hos AD i Norrköping
Tror det var klockia.se som skickade ut mail i somras och att bland annat Oris, på grund av marknadsutvecklingen eller dylikt skulle göra en prishöjning på 15% nu under hösten, har för mig att det var fr.o.m augusti eller september, kan det vara därför?

Men du hade inte köpt band/klocka där du gjorde bytet? Isf hade du nog flyt med en generös butik vid första tillfället.. :)
Det mesta går väl att hitta på nätet nuförtiden, vet dock ingen sida på rak arm! Hittar du en sida bör ju resten vara relativt enkelt att leta fram!

Men du hade inte köpt band/klocka där du gjorde bytet? Isf hade du nog flyt med en generös butik vid första tillfället.. :)
Det mesta går väl att hitta på nätet nuförtiden, vet dock ingen sida på rak arm! Hittar du en sida bör ju resten vara relativt enkelt att leta fram!
Ja hon var väldigt gullig den damen som jobbade där. Jag hade gärna googlat, men har ingen aning vilka band som ens passar till den. Jag frågade butiken om de kunde skicka bilder, får se om jag får svar. Verkar ju iaf som att priserna ökat. 3500kr känns lite overkill tyvärr för ett nytt band om man dessutom skall köpa mejsel också.

Ja hon var väldigt gullig den damen som jobbade där. Jag hade gärna googlat, men har ingen aning vilka band som ens passar till den. Jag frågade butiken om de kunde skicka bilder, får se om jag får svar. Verkar ju iaf som att priserna ökat. 3500kr känns lite overkill tyvärr för ett nytt band om man dessutom skall köpa mejsel också.
Kan tipsa om att det går att använda 1,4mm plattmejsel för att få bort tri-wing skruvarna. Jag köpte en sats mejslar på Jula.

Jag har fått priser mellan 3200-3500:- för komplett gummiband. Stämmer att de höjt priserna på både klockorna och banden nu efter augusti..

Är själv inne och ska köpa mig en Oris så hört med flertalet om priser osv.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp