• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Köpte den här i fredags. Mycket trevlig!

IMG_1537.JPG

IMG_1614.JPG

D2719A1F-BA69-4F82-AF1B-C2116CEAB7E3.jpeg

Ny klocka, min första Oris, en B7460 med månfas. Jag har spanat efter en tank ett tag och fastnade direkt för den här modellserien när jag upptäckte dem. Tror att de är från 90talet, men är inte helt säker. Har mailat Oris för mer info.

Automat med 25 stenar, pointer date, månfas, underbar guillochering på tavlan och till och med lume. Mycket trevligare irl än på foton, vilket var en glad överraskning.

Gubbfaktorn är off the charts ;)

Nu måste jag bara klura ur hur man ställer månfasen.

D2719A1F-BA69-4F82-AF1B-C2116CEAB7E3.jpeg

Ny klocka, min första Oris, en B7460 med månfas. Jag har spanat efter en tank ett tag och fastnade direkt för den här modellserien när jag upptäckte dem. Tror att de är från 90talet, men är inte helt säker. Har mailat Oris för mer info.

Automat med 25 stenar, pointer date, månfas, underbar guillochering på tavlan och till och med lume. Mycket trevligare irl än på foton, vilket var en glad överraskning.

Gubbfaktorn är off the charts ;)

Nu måste jag bara klura ur hur man ställer månfasen.
Grattis! Och den ser rätt trevlig även på bild :)

Jag brukar roa mig med att studera dom klockor som passerar (hmm) med lupp för att se hur finishen är lite mer i detalj. Och jag måste säga att den här klockan leder! Omega, Seiko, Tudor o några till har studerats men av dom jag har haft har ingen varit så flawless o perfekt bearbetad som denna. Visare, index, bezel, borstning.... Shit vad fint gjort det är! Hade varit kul med ett top grade verk med lite dekoration också men då hade man väl blivit OWG kanske.. :angel:

Tillbaka
Topp