Jag har haft en som jag sålt o tycker det är helt fel. Jag har flera klockor runt 38, 39 o Aquis är absolut inte liten för sitt mått. Jag tror dock att folk får för sig att den skall vara som 43,5 an fast liiite mindre. DET är den såklart inte för 4mm är mycket o skillnaden så klart stor. Men den är tvärtom riktigt bra i formatet.
Hej! Är sugen på en ny 39,5mm Aquis. Har en drös frågor!
Den storleken är ny alltså?
Om man köper en sån antar jag att man är tvungen att vänja sig vid den nyare tunna länken? Och de runda (ej spetsiga) visarna?
Är den lika tjock, eller tunnare än den gamla 43mm Aquisen?
Och viktmässigt jämfört med den tidigare? Mycket lättare pga den tunnare länken (som jag antar att den har)?
Min smak är som sån att den gärna får vara tjock, rel. tung, ha tjock länk, men 39,5mm låter väldigt tilltalande jämfört med 43mm.
Tacksam för svar från er som vet!
Tack på förhand.
EDIT: Tillägg: Jag har en 43mm Aquis från 2014, så den äldre större känner jag väl till.
Vil anbefale deg å gå til en butikk og prøve den først. Jeg har hatt flere av den gamle 43 og den nye 43,5, men synes de er litt store så når den nye på 39,5 tenkte jeg også at den skulle være helt perfekt.
Jeg hadde en sub på meg når jeg prøvde den første gangen og den er jo bare 0,5mm større i teorien. Nå skal det også sies at jeg synes suben er liiite stor og skulle ønske den var bittelitt mindre, men 39,5mm Aquisen både ser og kännes mye mindre en suben. jeg fikk dubbelkolla flere ganger at dom ikke hadde blandet ihop 36 og 39,5mm modellene.
Så min slutsats var iaf at jeg ikke kunne hatt en 39,5mm Aquis även om jeg synes suben på 40mm er litt stor.
Jeg synes fortsatt den gamle modellen er i overkant også, men skulle jeg kjøpt en ny hadde jeg gått for den.