• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Denna är också riktigt snygg men kan tänka mig att man tröttnar på denna design i längden. Klockan ska trots allt främst användas till att läsa tiden och kan tänka mig att man förlorar 5 tiondelar varje gång man ska kolla tiden i jämförelse med en klocka med tydligare markeringar.
Tyckte du den var svårläst? Jag tycker snarare den verkar ha utmärkt läsbarhet men har iofs inte provat den.
Väldigt lättläst enligt mig.
 

Wulfric

Omega
Är det någon som äger eller vet om den här är värd att införskaffa?
Oris Culture 0191576434034-0782180

Det är modellen med pointer date, månad, dag och moon phase.

Tack på förhand!
 

TC10

Cartier
2-Faktor
Japp. Har en sån. Men svart urtavla. ☺
Min Favvoklocka.
15313188318374360960828855043267.jpg
Vad tycks om piloten? Är själv lite sugen att ha en. Älskar tavlan på den, men är lite osäker kring storleken och även om man ska köpa den på länk eller band.
 

supersu

Omega
Är det någon som äger eller vet om den här är värd att införskaffa?
Oris Culture 0191576434034-0782180

Det är modellen med pointer date, månad, dag och moon phase.

Tack på förhand!
Good choice! Mywatch.nu has them for 22,6k. If you order from them, you'll get it eventually, but sometimes their delivery times are much longer than they say. A friend ordered an Oris Aquis and they said it would take 12 days to get it. It took 3 months almost.

Otherwise, I have an AD up here for Oris. I can put in an order for you that he can ship to you :)
 

supersu

Omega
Vad tycks om piloten? Är själv lite sugen att ha en. Älskar tavlan på den, men är lite osäker kring storleken och även om man ska köpa den på länk eller band.
I don't have the same model, but I do have an older version. Even though the diameter is big, the lugs are curved really nicely and it sits smooth on my small wrists. I really really enjoy mine!
 

Wulfric

Omega
Vad tycks om piloten? Är själv lite sugen att ha en. Älskar tavlan på den, men är lite osäker kring storleken och även om man ska köpa den på länk eller band.

Big Crown Propilot är nog den klocka som jag är mest nöjd med att ha hittat! Man ser vad klockan är ur alla vinklar, klockan är stilren och passar in i alla situationer, stålbandet som kom med är underbart. Storleken är perfekt imo. Jag har också rätt smala handleder och Orisen är helt perfekt!
 

Wulfric

Omega
Blir en propilot date på stålband då. Jag gillar det stilrena som du nämner. Har större klockor som t.e.x skx007 och seikos turtle så det blir nog inga problem.
Är det day date som är 44mm eller har jag fel.
Tack för svar @Wulfric @supersu

Ja jag tror till och med day daten är 45 va? 41 mm ligger Date versionen på. Jag skulle föreslå att du går för den svarta tavlan och inte den gråa eller blåa. Den svarta ser man vad klockan är allt som väldigt oftast.
 

Wulfric

Omega
Good choice! Mywatch.nu has them for 22,6k. If you order from them, you'll get it eventually, but sometimes their delivery times are much longer than they say. A friend ordered an Oris Aquis and they said it would take 12 days to get it. It took 3 months almost.

Otherwise, I have an AD up here for Oris. I can put in an order for you that he can ship to you :)

Yes I found the watch on mywatch and that's where I probably going to buy it. Not right away but soon enough! Thank you! Hmm maybe I'll take you up on your offer about the AD but for now I'm just thanking you for your offer to help!=)
 

TC10

Cartier
2-Faktor
45 är för stort för mig. Jag var ändå inte intresserad av day daten. Den svarta är klockren, den färgen jag fastnade för. Så det blir den svarta för mig!
 
Det är en Oris Big Crown Pointerdate med på Massdrop nu. Har inte länken just nu men ville skynda mig att tipsa för det gällde bara i några dagar till.
 

supersu

Omega
Yes I found the watch on mywatch and that's where I probably going to buy it. Not right away but soon enough! Thank you! Hmm maybe I'll take you up on your offer about the AD but for now I'm just thanking you for your offer to help!=)
It's always better with an AD, because I know the guy, and he usually offers me 30% below retail when I ask about something ;)
 

lofgreno

Audemars
Vad tycks om piloten? Är själv lite sugen att ha en. Älskar tavlan på den, men är lite osäker kring storleken och även om man ska köpa den på länk eller band.
Det är fn min favoritklocka. 41 mm och sitter bra på mina 17.5 mm handleder. Bärs rätt stort då tavlan är stor men jag tycker det funkar.
Länken är jättefin så skulle nog rekommendera att köpa den på länk. Vill du byta sen lär det bli billigare än att köpa en länk efter.
 
Topp