• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Ni med gummiband,brukar ni korta era,finns ju färdiga markeringar på korta delen?
Känns som det kan va gott att få bort lite då gummit är rött långt från början.
CC8CC30E-7BB2-483B-982B-7560ABED367C.jpeg

Första dagen med nya klockan och första Orisen. Över förväntan och märket som sådant är ju väldigt spännande har jag förstått först nu.
IMG_20190606_211802_Bokeh.jpg

Grym, grattis. Testade den för någon veckan sedan och tycker oftast att bilderna inte gör den rättvisa, den är riktigt fin irl.

Tack!, jag trodde att dom funnits lite längre, men lite patina har den ju fått redan!

Sorry Micke jag var lite insnöad på just min klocka men Oris har ju flera bronsklockor men den i 65-serien är ny, den förra har bronzring men svart innerring. Men du har ju även Carl Brashaer som kom för några år sedan där casen är helt i brons. Se mer här

• Like
Reactions: M26
Dom blir riktigt snygga om man inte skyndar på processen med vinäger eller liknande. Tack för info! Hur stor är din? Jag funderar på en 40mm då jag tycker att min aquis är lite i största laget.

@Mickef1 - min är som en helt vanligt Diver 65 i 40 mm och tror det är 47 mm L2L (kan vara 48, finns båda uppgifterna online). Tycker den sitter väldigt bra tack vare att den inte är så bullig och bra mått L2L. Kul med första klockan som har brons i länken och se vad tiden gör med den. Sen att boetten är i stål tilltalade mig mycket.

@Mickef1 - min är som en helt vanligt Diver 65 i 40 mm och tror det är 47 mm L2L (kan vara 48, finns båda uppgifterna online). Tycker den sitter väldigt bra tack vare att den inte är så bullig och bra mått L2L. Kul med första klockan som har brons i länken och se vad tiden gör med den. Sen att boetten är i stål tilltalade mig mycket.
Okej, jag är sugen på den med svart innerring och stålboett. Ska gå och testa den och försöka byta bort min aquis. Kul att du är nöjd med din!

Tillbaka
Topp