Man
Silver
Bara ett tips: Du ligger en dag efter. Det är den 11:e idag. Sitter som en smäck annars!Bjuder på en bild till bara för att![]()
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara ett tips: Du ligger en dag efter. Det är den 11:e idag. Sitter som en smäck annars!Bjuder på en bild till bara för att![]()
![]()
Det finns förresten en 36mm Aquis här på forumet också. @Timer verkar inte heller verkar tycka att dykare till varje pris måste vara gigantiska..
Edit: lagt till ett ord som fattades..
Bilden är tagen igårkvällBara ett tips: Du ligger en dag efter. Det är den 11:e idag. Sitter som en smäck annars!![]()
Snyggt! Jag föredrar när man ser en hel del av länken också, inte bara en stor urtavla. Vet du hur den länken är storleksmässigt jämfört med 39,5mm-versionen? Mest bredden jag tänker på, tex vid boetten resp låset. Kanske samma bredd?
Jag vet inte hur bred 39,5 länken är, men på 36mm så är länken 20mm vid boetten (är ju integrerad så mäter på infästningen) och smalnar av till 14 mm vid spännet. Väldigt bekväm. Testade en 22/20 länk igår och den är obärbar för mig, alldeles för klumpig och invasiv mot handleden. Men mycket av handledskänslan är ju en vanesak!Snyggt! Jag föredrar när man ser en hel del av länken också, inte bara en stor urtavla. Vet du hur den länken är storleksmässigt jämfört med 39,5mm-versionen? Mest bredden jag tänker på, tex vid boetten resp låset. Kanske samma bredd?
Tack för vänliga ord också, plus att jag håller med ang se länken. Klockan är en helhet av boett, luggar, länk, obviously. Jag tycker att detta bör framgå även vid ett handledsskott rakt uppifrån s a s.Snyggt! Jag föredrar när man ser en hel del av länken också, inte bara en stor urtavla. Vet du hur den länken är storleksmässigt jämfört med 39,5mm-versionen? Mest bredden jag tänker på, tex vid boetten resp låset. Kanske samma bredd?
Ja, bra storlek, tycker jag. Inte minst för oss med små flickarmar..Jag tycker inte en dykare behöver vara jättestor. 39,5 räcker gott. I framtiden när det gäller dressigare saker skulle en 36mm DJ kunna vara ett komplement. Jag misstänker förresten att du o jag är ganska ensamma om 39,5mm Aquis, eller?
Ooh, den sektorn! BugarOch en DJ är ett utmärkt komplement:
![]()
Vackert!Ni är inte alls ensamma.
![]()
Och en DJ är ett utmärkt komplement:
![]()
Snyggt!Ni är inte alls ensamma.
![]()
Och en DJ är ett utmärkt komplement:
![]()
Då är den lite smalare (några mm) än min länk på 39,5mm-Aquisen. Min handled är 16,5cm. Ja helt klart en vanesak.Jag vet inte hur bred 39,5 länken är, men på 36mm så är länken 20mm vid boetten (är ju integrerad så mäter på infästningen) och smalnar av till 14 mm vid spännet. Väldigt bekväm. Testade en 22/20 länk igår och den är obärbar för mig, alldeles för klumpig och invasiv mot handleden. Men mycket av handledskänslan är ju en vanesak!
EDIT: Min handled är ca 17-17.5 cm = 6.75 - 7 tum ca.
![]()
![]()
Grym! Saknar min lite.Första Orisen!
Lite trist att det inte följde med någon mejsel så att jag kan vända på gummit då jag vill ha viklåset åt andra hållet
![]()
Nya lättDen nye eller gamle aquisen. Hvilken tycker ni er best?
Snyggt!En till....
![]()
Snygg, bra val!Första Orisen!
Lite trist att det inte följde med någon mejsel så att jag kan vända på gummit då jag vill ha viklåset åt andra hållet
![]()
Rött gummi ligger på 17.500:- och är inte på rea medan den på länk ligger på 19.500 men är på rea för 17.800:-Varför är den på länk billigare än den med rött gummi?
Är den med gummi limited eller vad?
https://www.klockmagasinet.se/oris-aquis-date-01-733-7730-4153-07-8-24-05peb
Står ju 15600 med länken.Rött gummi ligger på 17.500:- och är inte på rea medan den på länk ligger på 19.500 men är på rea för 17.800:-
Ja, jag kollade inte så noga. 20% rabatt är ändå svaret på din frågaStår ju 15600 med länken.
Skicka ett PM på tänkt pris.Någon som är sugen på att köpa min Oris Aquis Date Green i nyskick?![]()
![]()