• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

image.jpg
Orangea passarounden, tillbaka från de döda! Yey, vilket gummi...

Provade den där förut, den såg väldigt liten och "mesig" ut bland alla andra Orisar. Den gjorde sig dock mycket bättre när man väl hade den på armen.

Ja men det är ju det som är det härliga med den, efter en kort tid på handleden kan jag konstatera att det är den skönaste klockan jag har. Tropicbandet är helt underbart!

Ja men det är ju det som är det härliga med den, efter en kort tid på handleden kan jag konstatera att det är den skönaste klockan jag har. Tropicbandet är helt underbart!
+1
Skönt med en dykare som inte är bautastor. Trött på att alla dykare som släppts ska vara så stora. Fast det kanske mest är jag som är grinig för att jag har smala handleder:(

• Like
Reactions: VRD
Tvivlar jag inte en sekund på faktiskt. När jag såg den först tyckte jag inte om hur den såg ut, den växer dock på mig! :)

Min Aquis har alltid slagit över datumet helt vid 00:25 tiden men inte idag...nyss så slog den över 00:00. Någon som har en idé om varför detta helt plötsligt hände?

Jag håller på att läsa "The Oris Handbook" och där stötte jag på ett påstående som jag inte riktigt kunde förstå...
Man sa att man utvecklat en unik "safety clasp" som gör att klockan inte kommer att trilla av armen trots att låset skulle gå upp. Jag förstår det inte riktigt, kan någon förklara?

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    65.9 KB · Visningar: 57
Jag håller på att läsa "The Oris Handbook" och där stötte jag på ett påstående som jag inte riktigt kunde förstå...
Man sa att man utvecklat en unik "safety clasp" som gör att klockan inte kommer att trilla av armen trots att låset skulle gå upp. Jag förstår det inte riktigt, kan någon förklara?
Fattar inte heller...hade varit kul att veta. Googlade runt lite men det jag hittade är bara samma info som i boken..

Hoppas du blir nöjd :) Haft min i ett och ett halvt år nu och är fortfarande riktigt nöjd! Har både länk och gummi till min Aquis, rekommenderar att skaffa det om du känner att den ska stanna. Kul att kunna variera lite.
Vad roligt att höra! Jag tror verkligen att jag kommer att bli nöjd!
Så är tanken, ska jag vara ärlig så passade jag på att beställa till gummit när jag ändå var igång ;)
Vilken färg på beselen har du?

Många fina orisar, har både en Maldives och en prodiver. Börjar bli sugen på nytt dock så snart ryker nog pro divern. Lite för stor för mina pinniga handleder.

Tillbaka
Topp