• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

bico

Breitling

Bilagor

  • IMG_8283.JPG
    IMG_8283.JPG
    122.8 KB · Visningar: 126

Sampan

Breitling
Har ni några roliga tips på vad man kan göra med denna godingen?
 

Bilagor

  • 16684434_10158423007565105_874064520_n.jpg
    16684434_10158423007565105_874064520_n.jpg
    16.1 KB · Visningar: 126

Mako

Omega
IMG_0212.JPG
Letade dressklocka i olika prisklasser, många fina men med en historik av ganska stora dykare (Tudor, Panerai) så kändes många lite väl smäckra - läs tunna 38-40,5cm - så det blev en 42cm Oris Greenwitch Meantime Ldt 379/1000, två tidszoner, natt/dag på tid 2, datum. Alltid gillat Oris dressare, fina tavlor och sen är det bra med eta tycker jag. Väldigt nöjd;-) kul att vara med i Orisgänget!
 

Kson

Patek
2-Faktor
IMG_0212.JPG
Letade dressklocka i olika prisklasser, många fina men med en historik av ganska stora dykare (Tudor, Panerai) så kändes många lite väl smäckra - läs tunna 38-40,5cm - så det blev en 42cm Oris Greenwitch Meantime Ldt 379/1000, två tidszoner, natt/dag på tid 2, datum. Alltid gillat Oris dressare, fina tavlor och sen är det bra med eta tycker jag. Väldigt nöjd;-) kul att vara med i Orisgänget!
Bra val :)
 

bico

Breitling
Vad är det för skruvdimension i länkarna i länkarmbandet till Oris Aquis Date 2017? Med andra ord: Vilken skruvmejseldimension är det som gäller?

/Birger
 
Senast ändrad:

lofgreno

Audemars
Nån som råkat ut för detta på sin Oris Propilot med stållänk? Länkskyddet går upp, det går lätt att trycka tillbaks det men det fortsätter lossna ändå. Verkar sitta sämre och sämre också och klockan är ju bara några månader gammal. Får lämna in hursomhelst... :-(

20171002_094309.jpg
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Solgte min svarta Aquis for några veckor sen og er redan lite sugen på å skaffe en ny.. Den blir mer og mer saknad for hver dag. Dock funderer jeg litt på en diver 65 for Aquisen er egentlig litt stor for meg.

Hva er tankene om den her?
Aquis vs diver 65?

Jeg liker stilen på diver 65, men det er noen små saker som stör meg. T.eks 100m wr på en dykare og at lenken kanskje er litt for smal.
 

Jerry

Omega
Hej!
Min Aquis som är inköpt i maj 2017 tappar cirka 5 sekunder per dag.. nu på 8 dagar har den tappat 45 sekunder. Känns inte det lite mycket?
 
Hej!
Min Aquis som är inköpt i maj 2017 tappar cirka 5 sekunder per dag.. nu på 8 dagar har den tappat 45 sekunder. Känns inte det lite mycket?

Skriver som jag gjorde tidigare i tråden:
"Oris anger en tolerans om -5 till +20 spd för icke kronometercertifierade verk. Du kan ju prova att placera den i olika positioner under natten för att se om det blir bättre."
Med det sagt tycker jag det låter lite mycket, själv föredrar jag klockor som fortar sig om de skall avvika. Var köpte du den? Ta ett snack med dom och hör vad dom säger.
 

Jerry

Omega
Skriver som jag gjorde tidigare i tråden:
"Oris anger en tolerans om -5 till +20 spd för icke kronometercertifierade verk. Du kan ju prova att placera den i olika positioner under natten för att se om det blir bättre."
Med det sagt tycker jag det låter lite mycket, själv föredrar jag klockor som fortar sig om de skall avvika. Var köpte du den? Ta ett snack med dom och hör vad dom säger.

Har för mig att jag läst -5 till +20, men då vill man ju att den ska gå lite snabbare vissa dagar också, inte bara halka efter hela tiden. Köpte den hos Klockia, så får kontakta dom o höra vad dom säger :)
 

Xavante

Omega
8D80F617-939B-4CDD-BEBF-2386A4BAEF36.jpeg
Köpte en Oris Carl Brashear limited edition för ett par veckor sedan. Helnöjd och de andra uren har fått vila en del. Var lite tveksam till brons innan men älskar hur fort patineringen kommer, helt blank dag ett och nu har den börjat få ett eget liv. Kul klocka helt enkelt. Några andra Oris CB här?
 

Tobbe

Omega
Köpte denna Aquis från en forummedlem för ett par veckor sedan och vi trivs bra tillsammans. Hög kvalitetskänsla. Åker snart på solsemester, då åker gummit på!
 

Bilagor

  • IMG_6673.JPG
    IMG_6673.JPG
    203.8 KB · Visningar: 89
Topp