bico
Basic
Fick hem den här i dag. Den kan beställas här:
/Birger
https://www.oris.ch/en/myoris#myoris-catalogue (kräver konto och inloggning)
/Birger
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra valLetade dressklocka i olika prisklasser, många fina men med en historik av ganska stora dykare (Tudor, Panerai) så kändes många lite väl smäckra - läs tunna 38-40,5cm - så det blev en 42cm Oris Greenwitch Meantime Ldt 379/1000, två tidszoner, natt/dag på tid 2, datum. Alltid gillat Oris dressare, fina tavlor och sen är det bra med eta tycker jag. Väldigt nöjd;-) kul att vara med i Orisgänget!![]()
InstämmerSåg att franks hade denna goding inne
Tycker den är sä jäkla ball!
![]()
Ingen dum idé faktisktInstämmer. Styr upp en
passaround?
Ingen dum idé faktiskt![]()
Jag är på !Instämmer. Styr upp en
passaround?
Hej!
Min Aquis som är inköpt i maj 2017 tappar cirka 5 sekunder per dag.. nu på 8 dagar har den tappat 45 sekunder. Känns inte det lite mycket?
Skriver som jag gjorde tidigare i tråden:
"Oris anger en tolerans om -5 till +20 spd för icke kronometercertifierade verk. Du kan ju prova att placera den i olika positioner under natten för att se om det blir bättre."
Med det sagt tycker jag det låter lite mycket, själv föredrar jag klockor som fortar sig om de skall avvika. Var köpte du den? Ta ett snack med dom och hör vad dom säger.
införskaffad i början av veckan
Vad är det för skruvdimension i länkarna i länkarmbandet till Oris Aquis Date 2017? Med andra ord: Vilken skruvmejseldimension är det som gäller?
/Birger
Otroligt snygg. Var köpte du den?införskaffad i början av veckan
Tack för informationen.Jag använde storlek 1,2 till min och det fungerade bra. Möjligt att 1,3 är "rätt" storlek. 1,4 är för stort.