• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Sebbson

Cartier
Jag var och klämde på Oris Great Barrier reef 3 igår. Tog några bilder men jag ser i efterhand att de verkligen inte gör klockan rättvisa haha! Klockan var verkligen läcker med sin turkosa sunburst som mörknar lite ute i kanterna. Kul med den lilla sekundvisaren också!
20190709_115128.jpg

20190709_115127.jpg
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har helt kärat ner mig i denna men den ligger i det övre prissegmentet för mig så det är ingen jag kan köpa och testa på chans känner jag.
Är det någon som har en eller vet vart den finns i butik? Stockholm med omnejd vore att föredra :D
4BD77114-6656-4DB9-A034-1E1BB40965E0.jpeg
 

Sir-Hank

Breitling
Hej på er!

Jag är sugen på en svart Oris Aquis men kan ej bestämma mig för vilken av matt/polished jag ska köpa. Jag har en bit till närmaste AD så jag har ej möjlighet att åka och titta. Är det någon av er som testat båda och känner att ni kan dela med er av era synpunkter?

Tack för ett trevlig tråd i övrigt!:)
 

Koffe_96

Breitling
Någon som har koll ifall det finns något vettigt läderarmband att köpa till
Oris Aquis 39.5mm?
Har letat halvt ihjäl mig och hittar tyvärr bara ifrån Etsy vilket är special beställt från Asien med
väntetid på cirkus 1 månad :facepalm:
Någon som vet?
 

Elias.A

Cartier
Någon som har koll ifall det finns något vettigt läderarmband att köpa till
Oris Aquis 39.5mm?
Har letat halvt ihjäl mig och hittar tyvärr bara ifrån Etsy vilket är special beställt från Asien med
väntetid på cirkus 1 månad :facepalm:
Någon som vet?
Det är väll rätt så svårt att hitta band allmänt till aquis pågrund av bandhornen. Men oris har väll egna läderarmband?
 

Marex

Breitling
Kollade på Oris aquis idag! på Klockmaster globen. Riktigt fin finish på dom, kollade även på tag heuer aquaracer, av vad jag såg så slår orisen tag heueren lätt! mycket finare gjord! Sugen på en aquis men kan inte bestämma mig vilken färg man ska ha, 43.5mm verkar ju vara den som är go to, skulle va kul o se om någon har 39.5an?
 
  • Like
Reactions: Man
Topp