Grattis!Föll tillbaka ner i Oris-träsket.
Jag tror jag trivs här ändå.![]()
Ser ut att vara en sån länk du frågade mig pris om? Riktigt skön och snygg!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis!Föll tillbaka ner i Oris-träsket.
Jag tror jag trivs här ändå.![]()
Grattis!
Ser ut att vara en sån länk du frågade mig pris om? Riktigt skön och snygg!
Sålde min Aquis för något år sedan men börjar bli sugen igenAquis 39.5 med blå sunburst som nästan är omöjlig att fånga på bild![]()
. Väldigt diskret.
Mkt snygg! Frågar dig också, vad taktar den per dygn? +/- sek alltsåDet är faktiskt en 39.5 med "matt" svart och borstad länk original(tror jag?).
Jag ville bara kolla runt lite ifall länken skulle vara i riskzon för byte, den länken jag researchat fram hade nämligen annat referensnummer än den du postade. Kanske var så att din sitter på en 43.5mm Aquis
?
Aha okej, det stämmer att den satt på en 43,5Det är faktiskt en 39.5 med "matt" svart och borstad länk original(tror jag?).
Jag ville bara kolla runt lite ifall länken skulle vara i riskzon för byte, den länken jag researchat fram hade nämligen annat referensnummer än den du postade. Kanske var så att din sitter på en 43.5mm Aquis
?
Nu frågade du inte mig men tänkte att jag kunde dela med mig ändå på en 43mm då den höll tiden bra, tyvärr inte kvar i min ägo längreMkt snygg! Frågar dig också, vad taktar den per dygn? +/- sek alltså
Tack!Nu frågade du inte mig men tänkte att jag kunde dela med mig ändå på en 43mm då den höll tiden bra, tyvärr inte kvar i min ägo längre
![]()
Tack!
Anledningen till att jag frågar är att jag hade lite problem med min, var inne på rucking men blev aldrig så här pålitlig. Tror att jag hade lite otur, de flesta verkar rapportera bra tidhållning, inom COSC snarare än Oris egna spec (-5/+20 har jag för mig). Jag har varit lite avig mot Sellita SW200-1 sedan dess, men funderar på att ge det en ny chans.
Okej, ja precis det är vad jag också hört men självklart kan det ju finnas undantag, tråkigt att dom inte fick till den bra men tycker absolut du ska ge det en ny chans. Tror det sitter samma verk i min Maurice Lacroix Aikon och den håller också tiden jäkligt bra.Tack!
Anledningen till att jag frågar är att jag hade lite problem med min, var inne på rucking men blev aldrig så här pålitlig. Tror att jag hade lite otur, de flesta verkar rapportera bra tidhållning, inom COSC snarare än Oris egna spec (-5/+20 har jag för mig). Jag har varit lite avig mot Sellita SW200-1 sedan dess, men funderar på att ge det en ny chans.
Låter bra. Annars har jag länge tyckt att en perfekt produktutveckling för Oris vore att ta fram en underserie av Aquis som är COSC-certifierad, så vitt jag förstår går det att reglera SW200-1 till denna standard (?).Tycker Selitta SW200-1 är en pålitlig arbetshäst generellt. Anser att den dels är detta på grund av att den ursprungligen är en klon på ett annat urverk som är en arbetshäst ETA 2824.
Men det kan alltid finnas måndags-ex inom alla branscher såklart.
Tycker du borde ge det en chans till. Har läst några jämförelser mellan ETA 2824 och SW200-1 från just Oris, där det Oris reglerade urverket kommit ut som vinnare![]()
Tycker Selitta SW200-1 är en pålitlig arbetshäst generellt. Anser att den dels är detta på grund av att den ursprungligen är en klon på ett annat urverk som är en arbetshäst ETA 2824.
Men det kan alltid finnas måndags-ex inom alla branscher såklart.
Tycker du borde ge det en chans till. Har läst några jämförelser mellan ETA 2824 och SW200-1 från just Oris, där det Oris reglerade urverket kommit ut som vinnare![]()
Har bara haft den sen igår men ser ut att gå +1-2 än så längeSålde min Aquis för något år sedan men börjar bli sugen igenVad har din för gångavvikelse?
Riktigt gooGått och köpt en pointerdate, oerhört nöjd.![]()
Snyggt! Går själv och funderar på en Pro Pilot som ju känns lik pointerdaten i proportionerna. Har inte sett så mycket bilder på den här. Någon som har testat?Gått och köpt en pointerdate, oerhört nöjd.![]()
Gått och köpt en pointerdate, oerhört nöjd.![]()
Jag har läst en del om det där. Det landade i att jag köpte ett original verktyg. Det finns svårfunna platser där de säljs till humana priser.Skulle precis byta till en rubber strap på min Oris relief, så ser man ett det krävs ett specialverktyg med tri wing. Någon som vet något annat än original som fungerar?? Jag har läst om Nintendo DS verktyg men får olika bud om det funkar.![]()
Har för mig att klockmagasinet.se säljer originalmejseln till ett helt okej pris.Skulle precis byta till en rubber strap på min Oris relief, så ser man ett det krävs ett specialverktyg med tri wing. Någon som vet något annat än original som fungerar?? Jag har läst om Nintendo DS verktyg men får olika bud om det funkar.![]()
Jag har också haft en relief! Saknar den ofta och hade bara varit lite mindre så hade jag haft den kvar. Den nya storleken på 41.5 verkar lovande!Skulle precis byta till en rubber strap på min Oris relief, så ser man ett det krävs ett specialverktyg med tri wing. Någon som vet något annat än original som fungerar?? Jag har läst om Nintendo DS verktyg men får olika bud om det funkar.![]()
Satan vad fin, Vad kostar en sådan ungefär?Kor vitt idag, fn moonphasen tar ett tag o stalla, iofs kul o pilla lite, den klockan ar nog mest bang for the buck av alla mina![]()
![]()
Det blev en från klockmagasinet och den fungerade jättebra. Tack för tipsen!!Skulle precis byta till en rubber strap på min Oris relief, så ser man ett det krävs ett specialverktyg med tri wing. Någon som vet något annat än original som fungerar?? Jag har läst om Nintendo DS verktyg men får olika bud om det funkar.![]()
Oj, list runt 2000 usd skulle jag tippa, fick grym discount av min lokala AD i Filippinerna dockSatan vad fin, Vad kostar en sådan ungefär?