• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Saknar min 65a emellanåt. Den var min första riktiga klocka i min mening. Har en känsla av att det blir några fler. Kanske en grön😁
IMG_20191226_142429.jpg
 

Leiflicious

Cartier
1602942034339.png

Nu har Forbes spanska klocksida fått en bild indexerad av Google också. Klickar man är den borttagen så de har nog råkat ladda upp den några minuter, blivit indexerade och sedan stängt av. Så vågar man gissa att lanseringsfärgen blir blå? :D Är inte ens nån större Orisfan men älskar en klurig gåta så en lansering med en massa såna här små habrovinker är right up my alley.
 

Timer

Panerai
Ni kommer inte bli besvikna!
10 års garanti och förväntat service-intervall, 5 dagar PWR och +5/-3 spd. För priset de kommer ta kommer det vara ett kap.

Host host
Det här låter så upphetsande att man kan få feber. Om man skulle få feber, tror du man skulle få 39.5, 41 eller 43 graders feber? Hypotetiskt alltså. 43 graders feber vore ju hemskt, inget man vill ha.
 

Lasse_S

Breitling
Tips på rengöring av band?
Har en Aquis Relief med det röda originalbandet. Efter en sommar med sol och bad har färgen tappat "stinget" och har inte samma signalröda kulör....
Har någon tips på lämpligt rengöringsmedel för att få tillbaka den ursprungliga färgen?
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Tips på rengöring av band?
Har en Aquis Relief med det röda originalbandet. Efter en sommar med sol och bad har färgen tappat "stinget" och har inte samma signalröda kulör....
Har någon tips på lämpligt rengöringsmedel för att få tillbaka den ursprungliga färgen?

Jag använder bara Yes och varmvatten.
Men vill du få upp lystern i bandet så kan du ju testa däck & vinylglans. Jag har inte testat själv men det borde ju funka och det torkar inte ut gummit.
 

Darabont

Omega
Gick förbi den här idag och höll på att sätta tuggummit i halsen. Tyvärr var det för bra för att vara sant.. fattades en liten nolla i slutet. Annars hade jag köpt på mig några s:woot:

Hur som helst, tips för den som är intresserad. Stjärnurmakarna firar 30 år i helgen så det är 20% på valfri vara eller 40% på vissa utvalda, som den nedan.

C02ADA92-27F3-4E5D-99B7-EA6DF2858D9F.jpeg
 

Filippusmaximus

Rolex
2-Faktor
Gick förbi den här idag och höll på att sätta tuggummit i halsen. Tyvärr var det för bra för att vara sant.. fattades en liten nolla i slutet. Annars hade jag köpt på mig några s:woot:

Hur som helst, tips för den som är intresserad. Stjärnurmakarna firar 30 år i helgen så det är 20% på valfri vara eller 40% på vissa utvalda, som den nedan.

C02ADA92-27F3-4E5D-99B7-EA6DF2858D9F.jpeg

Gäller detta alla stjärnurmakarna butiker? Börjar rean i helgen eller är den igång nu?
 

Ahlgren_K

Omega
Skulle tro att det är alla? Men vet faktiskt inte. Detta var Stockholm, Täby. Den hade börjat igår redan och skulle pågå helgen ut sa butiksbiträdet.
Kan ev vara så att det är den aktuella butiken som firar 30 år..? Följande går att läsa på Stjärnurmakarnas hemsida: "Stjärnurmakarna är en rikstäckande butikskedja som har funnits i över 100 år."
 

Ahlgren_K

Omega
Någon som vet om dom kommer att hålla något jippo eller bara lägga ut klockan på hemsidan imorgon?
I de mail-utskick Oris har gjort har man inte skrivit om att det kommer vara något speciellt event kring släppet, bara att den släpps i morgon kl 14:00. Så jag skulle tro att den släpps via hemsidan bara tillsammans med lite schysst säljmaterial :)
Man kanske kan hoppas på att de skickat ut exemplar till journalister osv innan så att det dyker upp recensioner och liknande redan samma dag, men tror det är för mycket att hoppas på. Om så var fallet hade vi nog redan haft läckta bilder på den. I bästa fall mottar journalister, influencers osv klockan samma dag som den släpps, och vi kanske kan ha lite innehåll från diverse kanaler under morgondagen.
 

Timer

Panerai
Det nya verket sitter i en Aquis 43,5mm, My Guess baserat på lugbredd i ref. Om länken stämmer dvs.
Skulle inte bli förvånad, men ändå nedslagen om det är den enda storleken. Kommer det däremot finnas en 39.5 då j-klar. Har ägt en Aquis 36 mm, mitt enda complaint var verket, oreglerat Sellita matchar inte Aquisens kvalitetsnivå i övrigt. Den nya calibre 400 däremot verkar kunna göra det.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor

Japp, det blev en blå Aquis :)


ORIS AQUIS
Oris Aquis Date Calibre 400
Diameter 43.50 mm, 1.713 inches
Material Stainless steel
Reference 01 400 7763 4135-07 8 24 09PEB
Delivery Time2 - 3 business days
Subtotal 32 500,00 SEK


1603976577432.png

Snygg, men synd at den endast finns i 43,5, hadde velat ha en i 41,5. Dock ligger den i samma prisklasse som Black Bay og set var vel ca 35 Seamastern lå på fram til den nye modellen kom ut så det er jo relativt dyrt for en Aquis.
Riktigt fult at de skriver ”5 days” på tavlan.
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Snygg, men synd at den endast finns i 43,5, hadde velat ha en i 41,5. Dock ligger den i samma prisklasse som Black Bay og set var vel ca 35 Seamastern lå på fram til den nye modellen kom ut så det er jo relativt dyrt for en Aquis.
Riktigt fult at de skriver ”5 days” på tavlan.

Det kommer nog en 41,5 ganska snart.
Tror att priserna kommer hamna under 30' då det är riktpriset hos Oris, jag gissar på 26'-28' när dom släpper fler modeller och förhoppningsvis inom några månader.
Håller med om "5 days", gillar inte när det är för mycket text på tavlan.
 

Timer

Panerai
Roligt att Oris äntligen börjar steppa upp från Sellita. Hade gärna sett det här verket i tex Oris 65, 40mm och andra mindre modeller än Aquis 43,5mm... "5 Days" på tavlan kunde man definitivt skippat dock.
+1
Kanske förståeligt att de lanserar 43.5mm först (om den storleken säljer bäst). Men man vill de den i de mindre storlekarna också. Visst borde 400 kalibern gå att klämma in i en 39.5mm också? Och Divers 65 i 40mm vore toppen men känns avlägset på något sätt.
 

Ahlgren_K

Omega
Ganska kraftig prishöjning jämfört med en vanlig Aquis, men samtidigt får man rätt så mycket mer för pengarna med det nya verket. Undrar hur den kommer sälja jämfört med den vanliga Aquisen..
 
Topp